يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۰۶۶۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی کتاب «مرغ هوا» با موضوع حوادث انقلاب نوشته عزت ا... الوندی با حضور منتقدین ادبی پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه از ساعت ۱۵ در فرهنگسرای اخلاق نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی علی‌محمدی رییس کتابخانه اخلاق با اعلام این خبر افزود: در ادامه سلسله نشست‌های نقد و بررسی کتاب در قالب «عصرانه کتاب» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی رمان «مرغ هوا» نوشته عزت ا... الوندی نقد و بررسی می‌شود. 
 
وی در توضیح موضوع رمان «مرغ هوا» گفت: فضای داستان این رمان که حوادث انقلاب اسلامی را روایت می‌کند، به دهه ۵۰ شمسی مربوط است و داستان چند نوجوان است که با همکاری یکدیگر دست به اعتراض علیه رژیم شاهنشاهی می‌زنند. 
 
رییس کتابخانه اخلاق اضافه کرد: شخصیت‌های این داستان دو پسر عمو با نام‌های «ناصر» و «منصور» هستند که پدرهای آن‌ها با یکدیگر اختلاف دارند و به تبع آن نیز میان این دو نوجوان اختلاف‌های وجود دارد و اختلاف این دو نوجوان در جهت رقابت با یکدیگر پیش می‌رود اما در ادامه داستان حوادثی رخ می‌دهد که این دو پسر عمو را به یکدیگر نزدیک می‌کند و رقابت میان آن‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود. 
 
به گفته وی، رمان «مرغ هوا» در شمارگان دو هزار و ۵۰۰ نسخه در ۱۳۰ صفحه و با قیمت ۶۵ هزار ریال توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شده است. 
به گفته علی‌محمدی در نشست نقد و بررسی رمان «مرغ هوا» که در سالن سرای حضور فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود علاوه بر نویسنده و اعضای کانون زنگ داستان فرهنگسرای اخلاق، کامران پارسی‌نژاد و جعفر توزنده‌جانی به عنوان منتقدین ادبی و فرحناز علیزاده نیز به عنوان کار‌شناس مجری حضور دارند. 
 
فرهنگسرای اخلاق در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار واقع است و کتابخانه اخلاق با شماره تلفن ۳۳۳۱۲۳۰۳ آماده پاسخگویی به پرسش‌های مخاطبان این برنامه است.
نظر شما