دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۸۰۶۹۳
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
آیین نکو داشت حسین اسرافیلی شاعر پیشکسوت انقلاب هم‌زمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر روز یکشنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۸ با حضور شاعران و نویسندگان در تالار فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین اسرافیلی اول اسفند ۱۳۳۱ در تبریز به دنیا آمد. وی از شاعرانی است که در طول سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۶، در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه‌ها شد. 
 
اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ مسئولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است. 
 
حسین اسرافیلی سابقه همکاری با موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب‌های شعر «خورشید ولایت» و «نغمه بهار» را دارد. 
معروف‌ترین مجموعه شعر او «تولد در میدان» است که به عنوان یکی از آثار بر‌تر شعر دفاع مقدس در دهه ۶۰ از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزیده شد. «آتش در خیمه‌ها»، «مجموعه شعر عاشورایی»، «عبور از صاعقه»، «گزیده ادبیات معاصر شماره ۵»، «مردان آتش نهاد»، «آتش در گلو»، «آیینه‌های شعله ور» از سروده‌های اوست. 
تازه‌ترین آثار حسین اسرافیلی در سه مجموعه جدید با عنوان «حیاط خلوت کلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» است. مقالات ادبی و فرهنگی موجود در کتاب «حیاط خلوت کلمات» در موضوعات شعر و نقد ادبی تاکنون در نشریات مختلف به چاپ رسیده است و نویسنده برای نخستین بار این مقالات را که شامل ۲۵ تا ۳۰ مقاله است در یک مجموعه منسجم گردآوری کرده است. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روز ۱۹ بهمن ساعت۱۸به فرهنگسرای ابن‌سینا واقع در شهرک قدس فاز یک خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما