دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۴۹
کد خبر: ۸۰۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
فرهنگسرای ملل با مشارکت مرکز اسناد انقلاب اسلامی مراسم نقد و رونمایی کتاب «تاریخ شفاهی کمیته استقبال از امام خمینی» نوشته اکبر قاسملو و معصومه آقاجان‌پور را ۱۹ بهمن برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نقد و رونمایی کتاب «تاریخ شفاهی کمیته استقبال از امام خمینی» با حضور مولف و معاون مرکز اسناد انقلاب اسلامی با شعار من انقلابی‌ام برگزار می‌شود. 
 
این اثر با هدف گردآوری و تدوین خاطرات افرادی که در کمیته استقبال از امام نقش داشتند تدوین شده است و به دنبال چرایی و چگونگی تشکیل کمیته، عملکرد اعضا و چگونگی ورود امام به ایران و پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
در بخشی از این کتاب فضای سیاسی جامعه ایران و حوادث منتهی به بازگشت امام مانند ایجاد فضای باز سیاسی، درگذشت آیت الله مصطفی خمینی، مقاله روزنامه اطلاعات، حادثه سینما رکس آبادان، حادثه ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و در ‌‌نهایت خروج شاه از ایران و مهیا شدن زمینه برای بازگشت امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی بیان شده است. 
 
تاریخ شفاهی کمیته استقبال از امام خمینی در ۱۰۰۰ نسخه و ۳۰۴ صفحه نشر شده است. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مراسم ساعت ۱۶ به نشانی بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، پارک قیطریه، فرهنگسرای ملل مراجعه کنند و یا با شماره ۲۲۶۷۱۷۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما