شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۵
کد خبر: ۸۰۷۰۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
نمایش «بی‌خانمان» نوشته فرهاد ناظرزاده کرمانی مترجم، نمایشنامه‌نویس و مدرس هنرهای نمایشی به کارگردانی فاطمه عرب کرمانی تا ۸ اسفند هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نمایش «بی‌خانمان» از نمایش‌های معروف استاد ناظرزاده کرمانی است که به صورت مونولوگ (تک گویی) برای اجرای صحنه‌ای نگارش شده، موضوع آن سرگشتگی انسان امروزی است که در قالب بازی در بازی با بازیگری محمود اکبرشاهی اجرا می‌شود. 
 
فرهاد ناظرزاده کرمانی متولد سال ۱۳۲۶در شهر تهران و دانش‌آموخته رشته هنرهای نمایشی و مطالعات رسانه و ارتباطات از دانشگاه اوهایو است. وی برگزیده دومین همایش چهره‌های ماندگار سال ۱۳۸۱ بوده و تاکنون نمایشنامه‌های (نی لبک و بهمن، کوله بار، پنجره‌های برباد‌ها، سرودی کنار گودال، خواجگان شیراژده‌ها، آدم‌ها و مرز‌ها، رویاهای بیدارگر، یک رویداد روستایی، فرجام‌خواه) را به رشته تحریر در آورده است. 
 
پیش درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر، تجربه‌گر، گزارگرایی در ادبیات نمایشی در روم، پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند برخی از آثار ادبی این نمایشنامه‌نویس است. 
 
مونولوگ یا تک گویی نمایشی یکی از شگردهای ادبیات داستانی و هنرهای نمایشی است که در آن شخصیت داستان یا گوینده شعر خطابه یا داستان یا وصف و درد دلی را به تنهایی، خطاب به خود، بینندگان و شنوندگان بیان می‌کند و در برابر دیالوگ قرار می‌گیرد. 


علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند به نشانی فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره۲۰ - ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.
نظر شما