دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۰۷۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶
در ادامه سلسله نشست‌های «ترنم قلم»، کتاب «رمان حتی یک دقیقه کافی است» به نویسندگی آتوسا صالحی ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن، در باشگاه کتاب فرهنگسرای گلستان نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این برنامه با حضور نویسنده کتاب و محمدرضا گودرزی و معصومه انصاریان به عنوان منتقدان، اعضای باشگاه کتاب گلستان و دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. 
 
فاطمه جمالو (رییس کتابخانه گلستان) در این باره می‌گوید: قهرمان «رمان حتی یک دقیقه کافی است» مانند بسیاری از نوجوانان، در جست‌وجوی هویت واقعی خود است و دغدغه اصلی من هم برای شکل دادن به این داستان، مساله بحران هویت در نوجوانان بود. 
 
موضوع داستان، یعنی شک یک نوجوان به هویت شناسنامه‌ای و ژنتیکی‌اش را نمادی از بحران هویتی دانست و اظهار کرد: لایه بیرونی این اثر آن است که این نوجوان در روز خاصی متوجه می‌شود که فرزند واقعی پدر و مادرش نیست اما شاید بتوان این ماجرا را نمادی از همه نوجوانانی دانست که به دنبال شناسنامه و شخصیت واقعی‌شان می‌گردند و این شناسنامه واقعی می‌تواند معناهای متفاوتی داشته باشد. 
 
این نویسنده با تاکید بر استقبال مخاطبان نوجوان از این اثر درباره واکنش آن‌ها توضیح داد: بچه‌ها کار را خیلی پسندیده‌اند. من خیلی از این موضوع شگفت‌زده شدم چون فکر می‌کردم این اثر مخاطب خاص داشته باشد. بعضی از منتقدان هم معتقد بودند که رمانم خیلی شهری است و احتمال می‌دادند که نوجوانان ساکن شهرستان‌ها یا روستا‌ها با آن ارتباط برقرار نکنند. 
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی: نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۸۲۷۷۳۰ تماس بگیرند.
نظر شما