دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۲
کد خبر: ۸۰۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
نگارخانه مریم با نمایشگاهی از آثار تصویرسازی سیدحسام الدین طباطبایی با عنوان «داستان پیامبران» چهارشنبه 6 اسفند گشایش می‌یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نگارخانه که پیش از این در اختیار خانه کاریکاتور قرار داشت و ساختمان، تاسیسات و امکانات آن مستهلک شده بود، در حال حاضر توسط سازمان فرهنگی هنری بازسازی و تجهیز شده و آماده  بهره‌برداری است.
 
نگارخانه «مریم» با حضور معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیران نگارخانه ها و هنرمندان هنرهای تجسمی چهارشنبه 6 اسفند بازگشایی می شود.

این نگارخانه با مساحت 150 مترمربع و ظرفیت نمایش نزدیک به 60 اثر همانند نگارخانه‌های لاله و باغ موزه هنرهای ایرانی به صورت مرکزی مستقل تحت نظارت و مدیریت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران  با رویکرد اقصاد و هنر به صورت حرفه ای فعالیت خواهد کرد و میزبان آثار برجسته و ارزشمند هنرمندان هنرهای تسجمی خواهد بود.

نگارخانه مریم همزمان با گشایش، میزبان نمایشگاه آثار تصویرسازی سیدحسام الدین طباطبایی با عنوان «داستان پیامبران» است.


در این نمایشگاه 44 اثر تصویرسازی مشتمل بر شرح زندگی 21 تن از انبیای الهی از حضرت آدم(ع) تا پیامبر اعظم (ص) به نمایش در خواهد آمد. حسام الدین طباطبایی در تصویر سازی این مجموعه تلاش داشته است تا روایتی مصور از زندگی پیامبران را با اقتباس از قصص قرآنی ارائه کند و در ساماندهی تصاویر نمایش همزمان یک یا چند رخداد مهم را در قالب دو تا سه تصویر تجسم ببخشد.

نگارخانه مریم با «داستان پیامبران» گشایش می‌یابد
 
گفتنی است، سیدحسام الدین طباطبایی متولد 1352 و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی است. وی عضو انجمن تصویرگران  ایران است و تا کنون تصویرگری بیش از 85 عنوان کتاب کودک و نوجوان و مدیریت هنری چندین نشریه را در کارنامه هنری خود دارد.
این تصویرساز برنده بیش از 10 جایزه داخلی و بین المللی از جمله پادورا (ایتالیا)، برگزیده نمایشگاه تصویرسازی بلگراد، جشنواره خیال و رویا و جشنواره جهان اسلام است.
 
آیین گشایش نگارخانه مریم و نمایشگاه «داستان پیامبران» چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 16 برگزار خواهد شد؛ بازدید از نمایشگاه تا 24 اسفند ساعت 10 تا 18 به غیر از روزهای تعطیل ادامه دارد. علاقه‌مندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان کریمخان، نبش خیابان استاد نجات الهی شمالی، بوستان حضرت مریم(س)، نگارخانه مریم. مراجعه کنند. 
 
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران دارای 32 نگارخانه در مناطق مختلف شهر تهران است که با بازگشایی نگارخانه مریم تعداد این مراکز هنری به 33 نگارخانه می رسد. 

نظر شما