سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۷
کد خبر: ۸۰۷۴۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر 3 تا 12 خرداد ماه 94 برگزار می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با اعلام این خبر افزود: زمان قطعی برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از سوی شورای سیاستگذاری این رویداد سینمایی مشخص شد. این جشنواره  از 3 خرداد - روز حماسه فتح خرمشهر آغاز و تا 12 خرداد ماه همزمان با میلاد با سعادت امام عصر (عج) ادامه می یابد.

عشیری با بیان این که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، متولی برگزاری این رویداد مهم فرهنگی اجتماعی و سینمایی است، گفت: در این دوره جشنواره با رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و توجه به هویت دینی در قالب بخش های مسابقه‌ی سینمای ایران  و سینمای بین‌الملل طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون هنرمندان، فیلمسازان، تهیه کنندگان و مراکز و موسسات فرهنگی و سینمایی استقبال گسترده ای از این جشنواره داشته اند، گفت: آثار متقاضی با موضوعاتی همچون اشاعه ی فرهنگ مهربانی، تقویت روحیه ی صبر میان شهروندان، گسترش نشانه ها و نمادهای فرهنگ اسلامی - ایرانی در شهر، اشاعه و ارتقاء فرهنگ نظم و قانون گرایی، توجه شهروندان به ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، آشنایی شهروندان با تغییرات فرهنگی نامطلوب و آسیب های آن، تحکیم بنیان خانواده و بیان جنبه های مثبت افزایش جمعیت شرکت کرده اند.

مدیر روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهرتصریح کرد: این جشنواره از جمله رویدادها و جریان فرهنگی و سینمایی کشور است که در ساختار آن توجه به بخش های مختلف مانند فیلم های سینمایی، فیلم های بلند داستانی ویدیویی، فیلم های مستند نیمه بلند و بلند، فیلم های کوتاه، مسابقه طرح اولیه فیلمنامه نویسی سینمایی، اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینما و سینمای بین الملل تعریف و گنجانده است.

مطالب مرتبط
نظر شما