دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۰۷۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم
سومین جشنواره عسل با عنوان «عسل آباد» با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم 29 بهمن تا 9 اسفند در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی مدیرفرهنگی هنری منطقه 4 و رییس فرهنگسرای اشراق در نشست خبری با اصحاب رسانه از آغاز سومین جشنواره عسل در 29 بهمن با عنوان «عسل آباد» خبرداد و افزود: این جشنواره با حضور تولیدکنندگان عسل از استان‎های مختلف ایران و با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری و آموزشی به مدت 10 روز از ساعت  10 صبح تا 8 شب به میزبانی فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 13 دوره جشنواره گل و گلاب،6 دوره جشنواره انار و دو دوره جشنواره عسل در سال های 1385 و 1392 در فرهنگسرای اشراق، این فرهنگسرا را خواستگاه برنامه های فرهنگی مهم با موضوع طبیعت دانست و اظهارداشت: جشنواره «عسل آباد» باتوجه رویکرد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف تعالی سبک زندگی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم برگزار خواهد شد.

فرهنگسرای اشراق میزبان جشنواره عسل می‌شود

مدیرفرهنگی هنری منطقه 4 گفت: اصلاح سبک زندگی به ویژه در حوزه تغذیه برای بهبود سلامت جسم و روح مردم از موضوعات ضروری است که در این جشنواره سعی داریم با اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی و عرضه مستقیم غذاهای سالم در سه محله عسل، محله غذا و محله سوغات در زمینه اصلاح سبک تغذیه شهروندان و خانواده های ایرانی گام برداریم.

زندوکیلی یادآورشد: سومین جشنواره عسل در قالب 5 محله به نام‎های محله عسل، محله غذا، محله سوغات و صنایع دستی ، محله کودک و کارگاه های آموزشی برگزار می شود.

وی افزود: در بخش جنبی جشنواره نیز گروه های آیینی موسیقی و تئاتر از شهرهای مختلف ایران برنامه های متنوعی اجرا خواهند کرد و رادیوعسلی جشنواره با محوریت اصلاح سبک تغذیه ، ترویج تغذیه سالم ، معرفی فوائد عسل و تاثیرگذاری آن بر سلامتی جسم و روح برنامه خواهد داشت.

رییس فرهنگسرای اشراق گفت: در محله عسل، عسل ها و محصولاتی با کیفیت و مورد تایید سازمان استاندارد در 30 غرفه با حضور تولیدکنندگان عسل از استان‎های مختلف ایران با قیمتی مناسب و پایین تر از نرخ بازار به شهروندان عرضه می شود.

زندوکیلی با بیان این که تمام عسل هایی که در این جشنواره عرضه می شود در 3 مرحله توسط سازمان استاندارد بررسی و آزمایش شده و از بهترین نوع عسل ها در ایران هستند، گفت: در محله سوغات و صنایع دستی هم از شهرهای مختلف از جمله قزوین، لرستان، کرمان، شیراز، تبریز و تهران انواع سوغات و صنایع دستی هر استان عرضه خواهد شد.

سومین جشنواره عسل 29 بهمن ساعت 15:30 در فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره برگزار می‌شود. 

برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی عسل آباد  مراجعه کنید. http://www.asalabad.com

مطالب مرتبط
نظر شما