يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۸۰۷۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، 5 تا 8 اسفند در سینما آزادی برگزار می‎شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنکی هنری شهرداری تهران، نهمین دوره جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش را در قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه های رویش به صورت رقابتی از پنجم تا هشتم اسفند 1393 توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و با همکاری سازمان فرهنگی هنری هنری شهرداری تهران در پردیس سینمای آزادی برگزار می شود.
جشنواره فیلم كوتاه دینی رویش محملی برای معرفی قابلیت سینمای دینی در ابعاد ملی است تا بستری مناسب جهت عرضه فیلم سازانی باشد كه آثارشان مفهوم دین، اخلاق، امید و نجابت را ترویج می كند و نیز عرصه ای برای پدید آوردن انگیزه و امید در فیلم سازان جوان و آینده سازان سینمای حرف های ایران است.

بخش ملی جشنواره به نمایش آثار داستانی، مستند و پویانمایی با محوریت آموزه‌ها و مباحث دینی و آثاری كه مضامین و رویكردشان براساس تعاریف رهبری از سینما و آثار دینی است اختصاص دارد.

بخش جوانه های رویش نیز به نمایش آثار كوتاه دینی داستانی، مستند و پویانمایی فیلم سازان اول و دوم اختصاص یافته است.

همچنین در بخش جنبی این جشنواره سمینارها، نگاه نو و نمایش‌های ویژه برگزار می‌شود.

بخش سمینارها به سخنرانی هایی درباره آثار برگزیده كوتاه و بلند سه دهه گذشته ی سینمای ایران اختصاص دارد كه در مضامین و ساختارشان اشارات دینی با گرایش های اعتقادات قرآنی داشته اند و یا اینكه قصه شان را براساس روایت  های دینی و قرآنی شكل داده اند. 

نگاه نو نیز با رویكرد نشست های تخصصی با تأملی در رویكردهای نسبت دین و سینما با حضور فیلم سازان، كارشناسان، فرهیختگان و صاحب نظران برگزار خواهد شد.

در بخش نمایش های ویژه جشنواره هم آثار كوتاه دینی یك كشور یا منطقه جغرافیایی در دهه اول قرن 21 مرور می شود.  

فیلم‌های سینمایی مزار شریف، رستاخیز و زمستان آخر هم در نهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش اکران می‌شوند.

نظر شما