دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۸۰۷۷۰
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی و نایب رییس شورای شهر تهران
سومین جشنواره عسل، عصر روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری و با حضور گسترده مردم به دبیری علیرضا زندوکیلی، مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 در فرهنگسرای اشراق افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین جشنواره عسل با عنوان «عسل آباد» و با هدف تعالی سبک زندگی و توسعه تغذیه سالم، با حضور مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی رییس فرهنگسرای اشراق و جمعی از مدیران فرهنگی و شهری تهران، عصر روز گذشته 29 بهمن، در فرهنگسرای اشراق آغاز به کار کرد.
 
عسل، نماد تغذیه سالم
بعد از توضیحات مفصل محمود شهریاری، مجری مراسم درباره عسل و فواید استفاده از آن، علیرضا زندوکیلی نخستین سخنران این مراسم بود. دبیر جشنواره عسل و رئیس فرهنگسرای اشراق ضمن خوشامدگویی و تقدیر از شرکت کنندگان در این جشنواره، بهانه برگزاری جشنواره را اعتلای سنت تغذیه سالم عنوان کرد و افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار «تهران، شهر مهربانی» و با رویکرد تعالی سبک زندگی، برنامه های مختلفی را در سطح تهران برگزار می‌کند که جشنواره عسل، یکی از جشنواره‌هایی است که با رویکرد ترویج فرهنگ تغذیه سالم بنا نهاده شده و از عسل به عنوان نماد این اتفاق یاد شده است.
 
ایران هشتمین کشور دنیا در تولید عسل است
در ادامه، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی، با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به زنبور عسل، گفت: متاسفانه مردم ما زنبور را تنها به عنوان تولیدکنندگان عسل می‌شناسند، در حالی که وجود این موجود کوچک در گرده افشانی و تولید میوه‌های مرغوب و پوشش گیاهی بسیار مفید و ضروری است.
 
وی افزود: در سطح کشور ما 6 میلیون و 618 هزار کلونی وجود دارد، از این مقدار کلونی، 5 درصد بومی و 95 درصد صنعتی است و ایران در تولید عسل، جایگاه هشتم دنیا را دارد. مجموع عسلی که در کشور ما تولید می شود، 74 هزار تن است که به طور میانگین، سهم هر ایرانی بیش از 950 گرم است، در حالی که این میزان در دنیا کمتر از 250 گرم است. امیدواریم که روزی هر ایرانی به اندازه سهم خود از عسل استفاده کند.
 
زندگی زنبور، نماد برترین نوع زندگی جمعی است
مرتضی طلایی آخرین سخنران مراسم بود. وی با تقدیر از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و در رأس آن حجت الاسلام شهاب مرادی عنوان کرد: این جشنواره یکی از بهترین اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی است. 
 
نایب رییس شورای شهر تهران افزود: در نوجوانی کتابی با عنوان «زندگی زنبور عسل» نوشته موریس مترلینگ را خواندم که بعدها تاثیر فراوانی بر ساختاری فکری من گذاشت. نوع رفتار و زندگی این موجود بسیار شگفت انگیز است. نه برای اینکه گواراترین، شیرین‌ترین و منزه‌ترین خوراک را در اختیار بشر می‌گذارد و درمان بیماری‌های جسمی و روحی است؛ بلکه به این دلیل که زندگی این موجود، کامل‌ترین نوع زندگی اجتماعی است. 
 
طلایی مردم را به دقت و تامل در زندگی زنبور عسل دعوت کرد و افزود: در جامعه زنبورها، اگر کسی مسئولیت خود را به درستی انجام ندهد یا تخطی در مسئولیت‌هایش داشته باشد یا کاهلی کند، جایی در کندو ندارد. نحوه زندگی این موجود یک پیام مهم برای ما انسان‌ها دارند و آن این است خود ما نباید بگذاریم که انسان هایی که نظم جامعه ما را بر هم می‌زنند و کسانی که جامعه را دچار آسیب می‌کنند نقشی و جایگاهی در نظام اجتماعی ما داشته باشند.
 
سردار طلایی در پایان ضمن اشاره به نزدیک شدن به انتخابات شورایاری‌های محلات تهران، از مردم و به ویژه بانوان درخواست کرد که اهتمام جدی برای حضور در این انتخابات داشته باشند.
 
توزیع کیک هزار کیلویی برای افتتاحیه جشنواره
در پایان و پس از اجرای موسیقی زنده توسط گروه مسیحا، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد حیدری مدیر فرهنگی هنری منطقه 1 و علیرضا زندوکیلی دبیر جشنواره، با بریدن کیک یک تنی که برای ساخت آن از 100 کیلوگرم عسل استفاده شده بود، سومین جشنواره عسل را به طور رسمی افتتاح کردند.
 
سومین جشنواره عسل تا نهم اسفند، در فرهنگسرای اشراق میزبان عموم شهروندان خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 9 صبح تا 8 شب به این فرهنگسرا واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره مراجعه کنند.

نظر شما