دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۸۰۷۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
دویست و یازدهمین نمایشگاه عکس موزه عکسخانه شهر با عنوان «کودکان شهر باران» ۴ تا ۲۵ اسفند برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه شامل ۷۵ عکس سیاه و سفید در اندازه‌های مختلف از مجموعه شخصی کبری علی‌پور است. عکس‌های عکاسخانه‌های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی در این نمایشگاه حاصل زحمات و جمع‌آوری عکس‌های عکاسخانه رافائل، آرسن، کارلو، رویا، جمشید و زیبا در رشت و چند عکاسخانه دیگر شهرستان‌های استان گیلان از سال (۱۳۷۶-۱۳۹۳) است. 
 
این عکس‌ها مروری هرچند اجمالی بر عکس‌های کودکان در خانواده‌های گیلانی در عکاسخانه‌های گیلان در دهه‌های ۱۰ تا ۴۰ خورشیدی هستند. 

کبری علی‌پور متولد ۱۳۴۲ در رشت و دانش‌آموخته مقطع کاردانی علوم هنری در تهران، کار‌شناسی عکاسی در تهران و کار‌شناسی ارشد مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی در تهران و همچنین دانشجوی کار‌شناسی ارشد عکاسی است. از کبری علی‌پور دو کتاب به نام‌های عکاسان و عکاسخانه‌های رشت، تاریخ عکاسی گیلان و همچینن مقالاتی در زمینه تاریخ عکاسی به چاپ رسیده است. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه ۴ تا ۲۵ اسفند در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ به عکسخانه شهر مراجعه کنند. 
 
موزه عکسخانه شهر به نشانی الکترونیکی www.iranphotomuseum.com در میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده و جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند.
نظر شما