يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۰۸۰۵
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
با تجلیل از همسران جانبازان و پرستاران نمونه برگزار شد
جشن سال‌روز میلاد بانوی صبر و ایثار، حضرت زینب(س) و روز پرستار با عنوان «ستایش مهربانی» توسط فرهنگسرای تهرانسر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این برنامه که روز سه‌شنبه پنجم اسفند همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار برگزار شد، شهردار منطقه، رییس فرهنگسرای تهرانسر، مسئولان خانه‌های فرهنگ و جمعی از مسئولان شهری، پرستاران و اهالی منطقه در سالن ققنوس حضور داشتند. 
  
برنامه «ستایش مهربانی» در دو بخش پیش‌بینی شده بود: بخش نخست تجلیل از پرستارانی بود که همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد و پرستاران همیشگی شهیدان زنده سرزمینمان بودند. شیرزنانی که جلوه صبر و ایثار هستند و سال‌ها است که کنار بستر همسران به یادگار مانده از روزهای جنگ و دفاع از خاک و ناموس وطن، پرستار همیشه بیدار بودند. بخش دوم نیز شامل تقدیر و تجلیل از پرستاران و بهیاران نمونه بیمارستان‌های منطقه می‌شد. 
 
در این ویژه برنامه دو ساعته، که با قرائت حسین جعفری قاری بین‌المللی کشورمان آغاز شد، غلامرضا احمدی مجری توان‌مند برنامه‌های تلویزیونی با اجرای بی‌نظیر خود و با صحبت درباره جانبازان حال و هوای مراسم را دگرگون کرد. 

ستایشی بر دستان همیشه مهربان پرستاران در فرهنگسرای تهرانسر 

در ابتدای برنامه صادق کرمیان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۱ به عنوان میزبان ضمن خوشامدگویی به مهمانان و حضار گفت: از خانواده‌های جانباز منطقه که دعوت ما را قبول کردند تشکر می‌کنم و خدا را شاکر هستم که در این روز فرخنده و شاد که به نام بانوی صبر، حضرت زینب(س) جاودانه شده است در این جمع با صفا هستیم تا یادی کنیم از رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان بی‌ادعای جنگ تحمیلی هشت ساله و در برنامه‌ای ویژه تجلیل کنیم از همسرانی که به صورت شبانه‎‌روزی و ۲۴ ساعته پرستار همسر جانباز خود هستند. جانبازان قطع نخاعی بالای ۷۰ درصد؛ تنها عشق می‌تواند توجیه این پرستاری طاقت‌فرسا و خدا پسندانه باشد و بس.» 
 
ستایشی بر دستان همیشه مهربان پرستاران در فرهنگسرای تهرانسر

حجت الاسلام والمسلمین بوشهری هم در سخنرانی خود با اشاره به زحمات پرستاران گفت: «جانبازان بالای ۷۰ درصد، شهیدان زنده‌ای هستند که به دلیل ضایعه نخاعی قادر به حرکت نیستند. این افراد روی تخت خود تنها به سقف اتاق خیره ماندند و حسرت انجام کارهای ساده‌ای مثل غذا خوردن با بچه‌هایشان به دلشان مانده است. اما آن‌ها با خدا معامله کردند و همسرانشان مقام بالایی نزد خدا دارند. حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: کسی که یک شب و روز پرستاری بیماری را برعهده بگیرد خداوند او را با حضرت ابراهیم (ع) محشور خواهد کرد. ایشان در جای دیگری هم می‌فرمایند: هر کس پرستاری از ناتوانی را انجام دهد، خداوند او را در کار‌هایش یاری می‌دهد. بنابراین همسران صبور جانبازان، با یاری خدا می‌توانند رنج و مشقت پرستاری را تحمل کنند و عشقی که خدا در دل این بانوان قرار داده موجب سهولت در کار و ادامه راه این افراد است.» 

ستایشی بر دستان همیشه مهربان پرستاران در فرهنگسرای تهرانسر 

اجرای موسیقی سنتی، مراسم مولودی خوانی در مدح حضرت زینب(س) و اجرای تواشیح گروه اسوه در ادامه این برنامه به فضای این مراسم شادی و معنویت بخشید. 
 
در پایان برنامه که مراسم تجلیل از مقام پرستاران بود، همسران جانباز و پرستاران نمونه بیمارستان روانپزشکی آزادی، تقدیرنامه و هدایای خود را از دست مسئولان فرهنگی هنری و شهردار منطقه دریافت کردند. 

ستایشی بر دستان همیشه مهربان پرستاران در فرهنگسرای تهرانسر 

در مراسم تجلیل، شهردار منطقه به عنوان مهمان ویژه این مراسم در سخنانی کوتاه گفت: «برنامه ستایش مهربانی از آن دسته برنامه‌های ویژه و خاص است. ایده تجلیل و تکریم از همسران جانباز به عنوان پرستار ایده نو و جالبی بود که جا دارد از صادق کرمیان مدیرفرهنگی هنری منطقه به خاطر اجرایی کردن این ایده تشکر و قدردانی شود. اگر چه همسران پرستار که اسوه‌های صبر و مقاومت هستند، اجر عظیمی نزد خداوند دارند اما تجلیل از آن‌ها در روز ولادت حضرت زینب(س) موجب شادی و رضایت این عزیزان می‌شود.
نظر شما