سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۰
کد خبر: ۸۰۸۸۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران:
مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بازدید از نمایشگاه هنر مفهومی روزگار شقایق‌ها گفت: این سوگواره نمایشی و مفهومی گامی بلند در راستای احیای فرهنگ فاطمی است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی محمود اقدم مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران روز گذشته شنبه ۱۶ اسفند با حضور در فرهنگسرای فردوس از نمایشگاه هنر مفهومی روزگار شقایق‌ها بازدید کرد. 
 
اقدم در توصیف حالات روحی خود بعد از بازدید از این نمایشگاه گفت: حس و حال پس از بازدید از این سوگواره را نمی‌توان به زبان آورد، دکور و فضای بسیار زیبای این نمایشگاه تداعی کننده رخدادهای زمان حضرت فاطمه زهرا (س) بود. 
 
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری این گونه برنامه‌ها در راستای آشناسازی عموم مردم به ویژه جوانان با وقایع تاریخ اسلام، گفت: تقارن ایام فاطمیه با نوروز فرصت خوبی برای احیای فرهنگ فاطمی و آشنایی جوانان با تاریخ دینی است. 

مشاور معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیرگذار‌ترین بخش نمایشگاه گفت: نمایشگاه از پیوستگی خاصی برخوردار است و نخ تسبیحی دارد که نمی‌توان آن را از هم جدا کرد، شروع و پایان نمایشگاه بسیار اثرگذار بود و نمی‌توان گفت کدام بخش قوی‌تر و یا ضعیف‌تر بود. 

آبنوس: حس کردم در کوچه‌های مدینه قدم می‌زنم

شهلا آبنوس، نویسنده و داستان نویس دیگر بازدید کننده چهارمین روز از سوگواره نمایشی و مفهومی روزگار شقایق‌ها پس از بازدید از نمایشگاه اظهار داشت: در بازدید از این نمایشگاه حس کردم در کوچه‌های مدینه قدم می‌زنم. 

وی افزود: با توجه به استفاده از ابزار و تکینک‌های جدید در برپایی این نمایشگاه هنر مفهومی می‌توان جوانان را به بازدید از آن ترغیب و بستر آشنایی با تاریخ اسلام را فراهم کرد. 

گفتنی است، فرهنگسرای فردوس تا ۲۳ اسفند با سوگواره نمایشی و مفهومی روزگار شقایق و اجرای برنامه‌های جانبی همچون کتابخانه فاطمیه، اجرای نمایش میهمان آتش، سینما کلیپ و ایستگاه بلوتوث میزبان عموم علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما