دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۶
کد خبر: ۸۰۸۹۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
مراسم اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان بخش‌های آیتم رادیویی، عکس موبایلی سایت، عکس اینستاگرام جشنواره، بیشترین لایک و فیلم موبایلی سایت جشنواره و تقدیر از هنرمندان انقلابی محمد صیاد، حسین ترابی و محمد گلریز برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر روز گذشته اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان و تجلیل از عکاسان و مستندسازان انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.

در این مراسم از آقایان محمد صیاد (عکاس انقلاب)، حسین ترابی (مستند ساز) و محمد گلریز (خواننده سرودهای انقلابی) تقدیر ویژه شد. همچنین از سوی حجت الاسلام شهاب مرادی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هدایایی به همسران این سه هنرمند اهدا شد.

اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان برگزار شد
 
در این مراسم محمدرضا طالقانی خاطراتش را از زمان ورود امام(ره) به کشور و چگونگی حضورش در تیم حفاظت امام را برای حضار بیان کرد. این پیشکسوت ورزشکار در ادامه با اشاره به اینکه از لحاظ جمعیتی کشوری جوان هستیم بر پررنگ شدن حضور جوانان در فرهنگسراها تاکید کرد.
 
محمد گلریز نیز از شکل‌گیری سرود شهید مطهر برای شهید مطهری گفت. وی با اشاره به اینکه بعد از ساخت اين اثر حضرت امام خميني (ره) ما را به حضور پذيرفتند گفت: زمانی كه به خدمت ايشان رسيديم، حالت عرفاني در اتاق حكمفرما بود. من تا آن زمان امام(ره) را از نزديک نديده بودم. جذبه ايشان باعث شده بود ما نتوانيم صحبت كنيم. در لحظه پاياني اين ديدار، وقتی از ايشان خداحافظی كردم، ديدم كه حضرت امام دو دست خود را به نشانه دعا بالا گرفتند و دو بار فرمودند خدا در پناه اسلام حفظ‌تان كند. 

وی افزود: در حقيقت می‌توان گفت كه تأييد اين قطعه توسط امام خمينی(ره) و تمايل ايشان برای اجرای سرود در حضورشان در سالگرد شهيد مطهری و نيز فرمايشات ايشان باعث شد تا دست آهنگسازان در ساخت آهنگ‌های ماندگار و كم نظير باز شود و ما شاهد ساخت قطعاتی ماندگار در دوران دفاع مقدس باشيم.
 
شعرخوانی علیرضا قزوه و قرائت بیانیه هیات داوران توسط محمود عبدالحسینی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان برگزار شد
 
جشنواره سی و شش در شبکه اجتماعی اینستاگرام 7 هزار دنبال کننده داشته است و در مدت برگزاری 6 هزار و 500 تصویر، آیتم رادیویی و فیلم به جشنواره ارسال شده است که از میان این آثار از 16 نفر تجلیل شد.

در این جشنواره در بخش آیتم رادیویی محمد چگینی به عنوان نفر اول، نوید سالاری مقدم، نفر دوم و بهزاد اسدی به عنوان نفر سوم معرفی و تجلیل شدند. همچنین در بخش لایک‌های مردمی و فیلم محمد زارع، امیر حسین سیف‌پور و ریحانه نائبیان، به عنوان برگزیدگان این بخش اعلام شدند.

اختتامیه جشنواره سی و شش با معرفی برگزیدگان برگزار شد

در بخش عکس هفت نفر شایسته تقدیر شدند. سید مهدی هاشمی، امیر حسین قائمی، محمدجواد میهمانی، صغری لطیفی، بهشتی راد، فرهاد ساری خوانی و مجتبی صفری تقدیر شدند. و نرگس نظام، عطا رنجبر زیدانلو و الناز قندفروش به عنوان برگزیدگان این بخش معرفی شدند و جوایز ویژه این بخش را زا آن خود کردند.
نظر شما