دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۹
کد خبر: ۸۰۹۶۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
شهروندان و مسافران نوروزی از اماکن تاریخی منطقه 12، از جمله خانه موزه شهید چمران و خانه فرهنگ امامزاده یحیی بازدید کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانه موزه شهید چمران و خانه فرهنگ امامزاده یحیی دو مرکز با قدمت و تاریخی سازمان فرهنگی هنری است که این روز ها در بهار فاطمی میزبان مسافران نوروزی و شهروندان است.

تاکنون بیش از 3 هزار تن از شهروندان و مسافران در طول ایام نوروز از اماکن تاریخی تهران قدیم از جمله خانه موزه شهید چمران و خانه فرهنگ امامزاده یحیی بازدید کردند.

خانه فرهنگ امامزاده یحیی(ع)  در سال 1372 به عنوان دومین خانه فرهنگ در سطح شهر تهران در مکانی با قدمت تقریبی 100 سال، افتتاح شد. این مرکز که  خیابان ری، خیابان آبشار غربی، کوی شهید هداوند، پلاک 7 واقع است در بخشهای کتابخانه ، کانون های مردمی، واحد آموزش، در حال فعالیت و ارائه خدمت است.

خانه موزه شهید چمران و خانه فرهنگ امامزاده یحیی میزبان گردشگران تهران قدیم

خانه موزه شهید چمران ( منزل پدری و شهید)  هم همزمان با سالگرد شهادت این شهید بزرگوار  در خرداد ماه 1387 توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری افتتاح شد. منزل پدری شهید چمران با قدمتی حدود 100 سال از معدود بناهای آخر دوره قاجار است که در محله سرپولک به شکلی زیبا بازسازی شده است. این منزل دارای دو محیط بیرونی و اندرونی، اتاق پنج دری، دو ایوان، آب انبار، زیرزمین و مطبخ  می باشد. علاوه بر جذابیت بنا، یادگاری هایی از شهید دکتر چمران به همراه تصاویری از کودکی تا شهادت از ایشان در اتاق های بنا به نمایش گذاشته شده است.

خانه موزه شهید چمران و خانه فرهنگ امامزاده یحیی میزبان گردشگران تهران قدیم

نظر شما