دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۹
کد خبر: ۸۱۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) انجام می‌شود
فرهنگسراي عطار به مناسبت سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) از پیرترین مادر تهرانی و سه تن از مادران دارای سه شهید منطقه 10 شهرداري پايتخت تجلیل و قدردانی می‌كند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمدرضا مومنی مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ و رئیس فرهنگسرای عطار نیشابوری با بیان اینکه دخت نبی مکرم اسلام، اسوه و الگوی تمام بانوان در طول تاریخ است، افزود: سالروز ولادت حضرت زهرا (س) بهانه‌ای است برای حضور آگاهانه در محضر و مکتب فاطمی و بهره جستن از گنجینه وجودی ایشان در مسیر رستگاری و همچنین تاکیدی است بر اینکه جامعه بشری، همواره نیازمند داشتن الگوهایی متعالی است تا با نگاه به آن‌ها بتواند نقشه و مسیر راه و زندگی خود را تبیین کند. 
 
وی افزود: مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ تهران و فرهنگسرای عطار نیشابوری همسو با انجام ماموریت‌های ذاتی و سازمانی خود به منظور نکوداشت سالروز میلاد بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری (س)، ویژه‌برنامه‌ای را با حضور دکتر معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه گودرزی هنرمند سینما و تلویزیون و شماری از شخصیت‌های فرهنگی، علمی و مدیریت شهری برگزار می‌کند. 
به گفته مومنی، تجلیل از بانو هاجر دودله مسن‌ترین مادر تهرانی ساکن منطقه ۱۰ با ۱۰۷ سال سن و قدرانی از مقام شامخ سه تن از مادران دارای سه شهید محور اصلی این برنامه است. رئیس مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۰ تهران گفت: در جریان تجلیل از خانم دودله، مقدمه اعزام وی به مشهد و زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) فراهم شده و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مفتخر است آرزوی این مادر گرامی را محقق کند. 
برپایی مراسم جشن و مسابقه‌های فرهنگی با موضوع حضرت فاطمه زهرا (س) و نقش و کارکرد مادران و زنان در تعالی، توسعه و آبادانی شهر از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت روز بزرگداشت مقام زن و مادر برگزار خواهد شد. 
 
این ویژه‌برنامه از ساعت ۹ صبح روز شنبه ۲۲ فروردین در فرهنگسرای عطار نیشابوری به نشانی میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی آغاز می‌شود.
نظر شما