يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۴۹
کد خبر: ۸۱۰۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
عضو شورای اسلامی شهر تهران، مادران شهدا را رمز قدرت نظام و انقلاب اسلامی و سرمایه‌های اجتماعی خواند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معصومه آباد عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیر فرهنگی هنری منطقه 10 تهران و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری و فاطمه گودرزی، هنرمند سینما و تلویزیون و فعال اجتماعی به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته تکریم مقام زن، با ۳ نفر از مادران دارای ۳ شهید و همچنین مسن‌ترین مادر ۱۰۷ ساله تهرانی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

آباد در جریان این دیدار‌ها که به صورت جداگانه انجام شد، با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) و بیان این مطلب که دخت نبی مکرم اسلام، شخصیتی بی‌بدیل و بی‌همتا بوده و سیره عملی و اخلاقی ایشان می‌تواند الگویی برای تمامی انسان‌ها و به ویژه مادران در طول تاریخ بشری باشد و جوامع انسانی به منظور تعالی و پیشرفت، نیازمند بهره‌مندی از چنین شخصیت بزرگواری هستند افزود: مادران شهدا، نقطه قوت و رمز پایداری نظام و انقلاب اسلامی و نقطه ثقل شهروندان و همچنین سرمایه عظیم اجتماعی هستند و می‌توانند به عنوان کانون تولید انرژی و سرمایه‌های معنوی، نقشی اثرگذار در تعالی جامعه ایفا کنند. 
 
وی گفت: استقلال، امنیت و آزادی نظام اسلامی مرهون از خود گذشتگی مادران شهدا است و همه باید برای حفظ این استقلال و امنیت تلاش کنیم. 
عضو شواری اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که مادران شهدا، نقش تاثیرگذاری در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و نباید زحمات این قشر فعال دور از نگاه مردم و مسئولان بماند، افزود: حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای چنین افرادی مهم است و باید از زحمات مادران گرانقدر شهدا که چشم و چراغ هدایت ملت هستند، قدردانی کرد. 

وی در جریان دیدار با خانم جنت علیرضایی مادر شهیدان مجید، اسماعیل و مهدی شهیدی با تاکید براینکه پاسداشت و تکریم نقش آفرینی مادران شهدا در تربیت الگوهای ماندگار در تاریخ سرفراز ایران اسلامی از جمله وظایف مهمی است که باید در جامعه، نهادینه شده و بیش از گذشته به این مهم پرداخته شود، افزود: توجه به مادران شهدا وظیفه همه افراد جامعه و تجلیل از ایشان جزو وظایف ذاتی همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی است. 

آباد همچنین در دیدار با بانو زهرا مظلومان – مادر شهیدان احمد، محمد و قاسم قربانی دستجردی، با بیان این مطلب که مادران شهدا در این مدت، فرهنگ والای ایثار و شهادت را به نمایش گذاشته ادامه داد: شهدا با تقدیم جان گران سنگ خود، انقلاب و نظام اسلامی را پایدار و بیمه کردند و تجلیل از مقام مشایخ مادران شهدا این دانش آموزان مکتب زینب کبری (س) از جمله وظایف همگانی جامعه اسلامی، خصوصاً دستگاه‌های فرهنگی بشمار می‌آید. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در دیدار با بانو منصوره رجب‌زاده مادر شهیدان فرخ، داود و مجتبی باقری زند با تاکید بر این موضوع که شهدا، با وجود همه مشکلات، صبورانه در دفاع از اسلام و انقلاب، حماسه آفریدند و امروز هم بدون یاد شهدا، خلق هرگونه حماسهٔ امکان پذیر نخواهد بود، خاطر نشان کرد: صبر و استقامت خانواده معظم شهدا، تکمیل کننده راه آنهاست و همانگونه که شهدا عظمت و عزت اسلام را به جهانیان نشان دادند، خانواده‌های آن‌ها نیز همین مسیر را طی کردند. مادران شهدا به ویژه آنان که چند فرزند را در راه اسلام فدا کردند، زینب‌های زمانه‌اند که صبر پیشه کردند و به رضای الهی راضی شدند. 

معصومه آباد همچنین در دیدار با «هاجر دودله» مسن‌ترین مادر ۱۰۷ ساله تهرانی، نقش بانوان در پیشرفت و آبادانی شهر‌ها را مهم و اثرگذار خواند و افزود: با توجه به اثر بخشی و جایگاه بانوان در اصلاح و پیشرفت جوامع، باید بستر مشارکت عملی و تعامل آنان در تمامی عرصه‌های شهری فراهم شود و دریابیم حضور فعالانه بانوان در عرصه‌های اجتماعی، نه تنها تلاش برای احقاق بخشی از حقوق اجتماعی آنان است، بلکه این شهر است که نیازمند تعامل و مشارکت آنان در ابعاد مختلف شهر و البته با حفظ جایگاه آنان است. 

مادران شهدا رمز قدرت نظام و سرمایه‌های اجتماعی هستند

وی با اظهار خرسندی از دیدار با مسن‌ترین مادر تهرانی، گفت: مدیریت شهری تهران، باید با تعامل سازنده با سازمان‌ها و نهادهای متولی محیط زیست، افزون بر تلاش به منظور کاهش منابع آلاینده‌های زیست محیطی، مروج زندگی سالم، تغذیه سالم و سلامت عمومی شهروندان باشد. 

مادران شهدا رمز قدرت نظام و سرمایه‌های اجتماعی هستند
 «هاجر دودله» مسن‌ترین مادر تهرانی نیز ضمن ابراز خشنودی از حضور عضو شورای اسلامی شهر تهران و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در منزل خود، راز طول عمرش را ایمان به خدا، انجام فرائض دینی و زندگی بدور از تجملات و تغذیه سالم عنوان کرد. 

مادران شهدا رمز قدرت نظام و سرمایه‌های اجتماعی هستند
در پایان این دیدارهای صمیمانه، معصومه آباد، ضمن اعطای هدایایی به مادران شهید، هزینه سفر و تشرف مسن‌ترین مادر تهرانی به مشهد مقدس و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را تقبل کرد. 

تشرف به بارگاه هشتمین اختر تابناک آسمانی امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) از جمله آرزوهای این مادر کهنسال است. 

فرهنگسرای عطارنیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان امیرقلی است. تلفن تماس: ۵۵۷۶۵۸۸۲
نظر شما