دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۱۰۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
جلسه معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه باید به هنر و هنرمندان احترام بگذاریم گفت: همه جلوه‌های هنر متعهد و فاخر نیاز کشور و مورد احترام و تاکید رهبر معظم انقلاب است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جلسه معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دوره جدید با حضور محمود صلاحی رییس سازمان برگزار شد.
 
صلاحی در این نشست با اشاره به تاکید‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ گفت: از میان همه مسائل کشور فرهنگ همواره از حیاتی‌ترین و مهمترین موضوع‌ها بوده است و در این راستا سازمان‌هایی تشکیل شده‌اند تا نیازهای موجود در این زمینه را برآورده کنند.
 
وی افزود: در بین سازمان‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری به دلیل اقدام‌های خاص و امکانات کم‌نظیری که در اختیار دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرداری تهران الگویی برای دیگر شهرهای کشور است.
 
تعامل موثر فرهنگسراها با شهرداران مناطق
رییس هیات مدیره سازمان علاقه‌مندی شهردار تهران و شورای اسلامی شهر به موضوع فرهنگ و هنر را فرصتی برای سازمان دانست و بیان کرد: باید برنامه‌ها و بودجه را با تعامل با شورا پیش ببریم، بهترین هماهنگی را باید رییس فرهنگسراها با شهرداران مناطق داشته باشند و باید به صورت موثر و جدی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران شرکت کنیم چرا که کارها با تعامل بهتر پیش می‌رود و به همین دلیل باید رفت و آمدهای جدی بین شهرداری و مدیریت فرهنگی هنری منطقه شکل بگیرد و تلاش کنیم تا در یک جهت حرکت کنیم.
 
فرهنگسراها هماهنگ‌تر و با برنامه‌تر پیش می‎روند
مشاور شهردار تهران در حوزه برنامه‌ریزی با تاکید بر اصل برنامه‌ریزی تصریح کرد: همه سلول‌های سازمان باید با برنامه مشخص حرکت کنند و نیازمند برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستیم؛ اگر با برنامه حرکت نکنیم صرف هزاران ساعت وقت و بودجه مردم از بین می‌رود اما اگر برنامه‌ریزی جدی در کار داشته باشیم نتیجه‌ی ماندگاری در حوزه فرهنگ و هنر به همراه خواهد داشت.
 
صلاحی افزود: زمان‌بندی و نظم بسیار مهم است و همانطور که برای نماز اول وقت تاکید می‌شود باید بر زمان‌بندی کار هم دقت داشته باشیم و فرهنگسراها باید با اجرای سر وقت برنامه‌ها در وقت‌شناسی الگو باشند.
 
استفاده به جا از نیروها و امکانات بهترین صرفه‌جویی است
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتن نیروهای با تجربه و جوان‌های با انگیزه را از بزرگترین امتیازهای سازمان فرهنگی هنری دانست و تاکید کرد: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که هیچ نیرویی بیکار نماند و حتی یک نفر از نیروها نباید بدون‌جا و ماموریت کاری باشد چرا که این موضوع نوعی اسراف است؛ استفاده به جا از نیروها و امکانات بهترین صرفه‌جویی است و اقتصاد مقاومتی اینگونه معنا می‌یابد.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از نظرات مشورتی افزود: گاهی گمان می‌‌کنیم که مشورت باید با بالا دست از خودمان باشد، اما حتما نیازمند فکر دیگران هستیم و باید در سطح‌های مختلف مشورت کنیم.
 
هنر متعهد و فاخر نیاز کشور است/ همه اجزای سازمان باید با برنامه مشخص حرکت کنند

هنر متعهد و فاخر نیاز کشور است
صلاحی تصریح کرد: سازمان دو صفت «فرهنگی و هنری» دارد و هنر در جمیع ابعاد و همه جلوه‌های آن مورد نظر ماست؛ هنری که متعهد و فاخر باشد نیاز کشور و مورد احترام مقام معظم رهبری است و ما باید به هنر و هنرمندان احترام بگذاریم؛ و بهترین جلوه همدلی و همزبانی باید از اهالی فرهنگ آغاز شود و سازمان فرهنگی هنری باید پیش قدم باشد. 
 
معرفی دوباره سازمان و ارتباط با مخاطبان خاص و عام
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: عامه مردم فقط فرهنگسراها را می‌شناسند اما باید بازهم کار کنیم و دریابیم که به چه شکلی مردم بیشتر با فرهنگسراها ارتباط می‌گیرند؛ سازمان فرهنگی هنری کتاب‌خانه، نگارخانه، موسسه‌های تصویرشهر و نشر شهر، موزه و سینما هم دارد که باید به مردم معرفی شود.
 
وی با تاکید بر اهمیت حضور چهره‌های موثر فرهنگی هنری در برنامه‌های سازمان افزود: فرهنگسراها باید با مردم منطقه هماهنگ باشند و همه مردم و ذائقه‌ها را در نظر داشته باشند و علاوه بر برنامه‌ریزی برای مخاطبان خاص خود با عامه مردم نیز ارتباط سازنده داشته باشند.
 
محمود صلاحی با تشکر از تلاش همه کارکنان سازمان فرهنگی هنری گفت: وقت دیدار با همه رده‌ها با رییس سازمان فراهم است و در هر سطحی از مدیریت و کارکنان اگر مشکلی باشد بررسی می‌کنیم؛ همچنین از هفته آینده بازدیدهای دوره‌ای از مناطق را در دستور کار داریم تا با ماموریت‌ها آشنا شویم و خسته نباشید به همکاران بگوییم.
 
رییس سازمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی به عنوان دو ماموریت زمان‌بندی شده پیش‌رو گفت: فرهنگسرای کتاب باید پویاتر از سال گذشته برگزار شود و از همه مسئولان و کارکنان درخواست دارم تا با توجه به اهمیت نمایشگاه کتاب تهران در این مسئله دقت داشته باشند؛ همچنن همایش ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی باید به بهترین شکل انجام شود.
 
در پایان این نشست محمود صلاحی با اشاره بر کارهای انجام شده و امکاناتی که با تلاش مدیران و پیشکسوتان گذشته فراهم شده است، بر احترام بر پیشکسوتان و آن‌هایی که پیش از این در سازمان تلاش‌ کرده‌اند تاکید کرد.
نظر شما