شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۷
کد خبر: ۸۱۱۶۳
|
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
در نشست نقد فیلم فرهنگسرای فردوس مطرح شد:
کارگردان فیلم «رخ دیوانه» با اشاره به اینکه هر فیلمی ابتدا برای سرگرمی ساخته می شود، بیان کرد که مخاطبان می توانند نظرات مختلفی درباره فیلم او داشته باشند و نظر مخالفان برایش محترم است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «رخ دیوانه» شامگاه ۶ اردیبهشت در فرهنگسرای فردوس با حضور ابوالحسن داودی کارگردان، بیتا منصوری تهیه کننده، بهرام دهقانی تدوینگر، ساعد سهیلی بازیگر و محمدرضا مقدسیان منتقد سینما برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست پس از نمایش فیلم «رخ دیوانه» در فرهنگسرای فردوس که با استقبال زیادی روبه‌رو شده بود، محمدرضا مقدسیان منتقد جلسه گفت: «رخ دیوانه» در همه بخش ها همچون فیلمنامه، کارگردانی، فیلمبرداری و جلوه های ویژه موفق عمل کرده و از این جهت یک اثر کامل است. ما عمدتا در سینمای ایران با آثاری روبرو می شویم که صرفا کارگردانی و یا فیلمنامه بسیار خوبی دارند. اما این فیلم در کنار احترام به مخاطب تمام ویژگی های یک اثر موفق را مدنظر قرار داده است.

در ادامه کاوه آفاق خواننده تیتراژ «رخ دیوانه» گفت: فکر می کنم مخاطبان هم از دیدن چنین فیلم هایی راضی هستند چرا که آنها نیز از دیدن آثار تکراری، عبوس و همچنین گداگرافی در آنها خسته شده اند.

ابوالحسن داودی کارگردان «رخ دیوانه» در این نشست درباره همکاری با محمدرضا گوهری فیلمنامه نویس اثر عنوان کرد: گوهری یکی از بهترین فیلمنامه نویسان سینمای ایران است که در حرفه خود بسیار کار بلد است و اتفاقا یکی از مهمترین نقاط قوت فیلم فیلمنامه آن است.

وی افزود: تکنیکی که گوهری در فیلمنامه اثر رعایت کرده بی اشکال است. «رخ دیوانه» فیلمنامه بسیار سختی دارد. از همین جهت این متن به لحاظ تکنیکی بهترین کار گوهری است. فکر می کنم یکی از مواردی که در جشنواره فجر درباره این فیلم نادیده گرفته شد، فیلمنامه آن بود. البته این موضوع از ارزش های فیلمنامه کم نمی کند.
 
داودی با بیان اینکه اولین نسخه فیلمنامه ۱۰ سال پیش نوشته شده است، یادآور شد: البته در آن زمان فضای ارتباطات مجازی به این شکل نبود. اما کم کم و با توجه به پیشرفت تکنولوژی ما فضای فیلمنامه را تغییر دادیم تا به این نسخه ای رسیدیم که شما هم اکنون می بینید.
 
در ادامه بیتا منصوری تهیه کننده فیلم درباره تدوین «رخ دیوانه» عنوان کرد: اگرچه بهرام دهقانی در این فیلم تدوین را برعهده داشت اما به دلیل دوستی ۴۰ ساله با داوودی از ابتدای یک فیلمنامه همیشه با ما همراه است و حتی در بخش جلوه های ویژه هم ما از مشورت آقای دهقانی بهره بردیم.
 
داودی درباره جلوه های ویژه و اجرای یک صحنه تصادف توضیح داد: برای صحنه تصادف ماشین، ما واقعا این صحنه را اجرا کردیم. به طوریکه با چهار دوربین این سکانس را فیلمبرداری کردیم و بعد جلوه های ویژه صحنه را کامل کرد.
 
این کارگردان همچنین درباره نظرات مخاطبان درباره «رخ دیوانه» گفت: این یک واقعیت است که در ابتدا فیلم برای سرگرمی ساخته می شود و بعد مسایل مختلف در آن مدنظر قرار می گیرد. من فکر می کنم هر مخاطبی می تواند نظر خود را درباره فیلم داشته باشد و نظر مخالفان هم برای من محترم است.
 
منصوری در ادامه بیان کرد: در سینمای ایران سالی بیش از ۱۰۰ فیلم ساخته می شود که هر کدام از آنها حرفی برای گفتن دارند. «رخ دیوانه» هم قصد نفی تکنولوژی و فضای مجازی را ندارد و شاید اگر این فیلم ۶ سال پیش ساخته می شد اثر بخشی بیشتری داشت.

بهرام دهقانی تدوینگر «رخ دیوانه» نیز درباره همکاری با این پروژه عنوان کرد: خوشحالم که با این گروه و خصوصا آقای داوودی همکاری کردم. قطعا شروع این فیلم به فیلمنامه آن برمی گردد که توسط گوهری نوشته شده است اما باید از خانم منصوری تشکر کنیم که پای ساخت این فیلم ایستاد و تلاش کرد تا کار به نتیجه برسد.

ساعد سهیلی بازیگر «رخ دیوانه» هم در پایان گفت: من خیلی خوشحالم که با یک گروه از بازیگران جوان همکاری کردم. صابر ابر در این ترکیب خیلی به ما کمک کرد چون از همه ما با تجربه تر بود.
نظر شما