يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۸۱۲۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
سعید سعدی معتقد است که برای برگزاری جشنواره فیلم شهر ابتدا باید فرهنگ‌سازی شود و بسترهای لازم برای فرهنگ‌سازی فراهم شود و تنها به برگزاری جشنواره بسنده نشود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید سعدی تهیه‌کننده سینما در تعریف فیلم شهری گفت: فیلم شهری فیلمی است که بیانگر فرهنگ شهرنشینی و ارائه دهنده نقطه نظرات و دیدگاه‌هایی درباره معضلات شهری باشد تا فرهنگ شهرنشینی را ترویج کند. 
 
وی با اشاره به اینکه فیلم شهری می‌تواند موجب رشد مردم شود، افزود: جشنواره فیلم شهر جشنواره‌ای موضوعی است که به فرهنگ شهری می‌پردازد و باید بیانگر فرهنگ شهرنشینی با سنت، آداب و رسوم شهر‌ها باشد. 
 
تهیه کننده «آرایش غلیظ» همچنین گفت: هر فیلمی که تبلور فرهنگ باشد و خصوصیات یک شهر را به تصویر بکشد فیلم شهری محسوب می‌شود. 
 
سعدی درباره حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جشنواره شهر و فیلمسازان شهری نیز گفت: این سازمان و مراکز وابسته به آن با هدف ترویج فرهنگ باید حمایت‌های مادی و معنوی از تولیدات این حوزه داشته باشد و زیرساخت‌های لازم برای تولیدات فیلم‌های شهری را فراهم سازد. 
 
وی با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره فیلم شهر نیز گفت: برای برگزاری چنین جشنواره‌ای ابتدا باید فرهنگ‌سازی شود و بسترهای لازم برای فرهنگ‌سازی فراهم شود و تنها به برگزاری چنین جشنواره‌ای بسنده نشود. 
 
تهیه کننده «۵۰ قدم آخر» ادامه داد: باید بسترهای لازم برای برگزاری جشنواره فیلم شهر فراهم شود و مدیران و مسئولان جشنواره تلاش کنند تا به بهترین شکل ویترین این جشنواره را تزئین کنند. 
 
سعدی درباره ضرورت برگزاری جشنواره فیلم شهربه صورت سالیانه نیز گفت: اگر در این حوزه هر ساله تولیدات زیادی داشته باشیم برگزاری چنین جشنواره‌ای ضروری است زیرا باید در جایی زحمات فیلمسازان این حوزه قدردانی شود اما اگر تعداد فیلم‌ها کم باشد تنها پرداخت هزینه گزاف است. 
 
پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ۳ تا ۱۲ خرداد به دبیری سیاوش حقیقی در تهران برگزار می‌شود.
نظر شما