دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۱۲۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
فرهنگسرای هنگام همزمان با رویش شکوفه‌های بهار نارنج در سراسر کشور، جشنواره بهار نارنج را با هدف ترویج فرهنگ مصرف و آشنایی با خواص درمانی آن با مشارکت شهرداری منطقه ۴ از تاریخ ۱۷تا ۲۶ اردیبهشت ماه برگزارمی کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمدجواد حیدری‌پور رییس فرهنگسرای هنگام، با اعلام این خبر افزود: هر ساله در فصل اردیبهشت آیین سنتی عرق‌گیری گل‌های بهار نارنج در برخی از شهرهای کشور از جمله مازندران، بابل، شیراز برگزار می‌شود. 
 
وی بیان کرد: بسیاری از شهروندان که به علت دوری مسافت و مشغله کاری امکان حضور در این مراسم و آیین سنتی را ندارند، می‌توانند از نزدیک شاهد اجرای این مراسم در شهر تهران باشند؛ عرق بهار نارنج بسیار آرام‌بخش و دارای خواص دارویی و درمانی فراوانی است و در صنعت دارویی و بهداشتی کشور بسیار کاربرد دارد. 

حیدری‌پور رییس فرهنگسرای هنگام ضمن معرفی بخش‌های این جشنواره از برگزاری نمایشگاه‌های عرضه انواع عرقیات و فرآورده‌های حاصل از بهارنارنج، محصولات و مواد غذایی ارگانیک، طب سنتی خبرداد. 
 
همچنین وی از شهروندان دعوت کرد تا در کارگاه‌های تخصصی و آموزشی که با حضور کار‌شناسان و متخصصان برگزار می‌شود، شرکت کنند. 
 
نمایشگاه عکس طبیعت، تورهای مجازی گردشگری، نمایشگاه کتاب، رادیو جشنواره، جشن بزرگ مبعث و نمایش‌های کودک از جمله برنامه‌هایی است که در این مدت برگزار خواهد شد. 
 
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در تاریخ یادشده از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به نشانی میدان رسالت، میدان الغدیر، بلوار دلاوران، خیابان آزادگان شمالی، جنب فروشگاه شهروند، فرهنگسرای هنگام مراجعه کنند و برای آگاهی بیشتر با تلفن ۷۷۴۹۱۴۹۱ تماس بگیرند.
نظر شما