يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۲
کد خبر: ۸۱۲۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
رییس فرهنگسرای کتاب از اجرای 100 نمایش خیابانی توسط هنرمندان جوان در طی برپایی این فرهنگسرا خبر داد و گفت: کودکان می توانند در فرهنگسرای کتاب با نام خودشان کتاب چاپ کنند.
حامد طراحی تبریزی رئیس فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت های این فرهنگسرا در نمایشگاه کتاب امسال، به دو بخش آفلاین و آنلاین تقسیم می شود، گفت:  بخشی از کارها در خود غرفه فرهنگسرای کتاب در نمایشگاه خواهد بود که یک سازه یک هزار و 200 متری دارد و شامل فضای کارگاهی و نمایشگاهی است. ضمن اینکه بیرون از نمایشگاه هم طرح اتوبوس کتاب و نمایش های خیابانی را اجرا می کنیم. 

وی به اجرای 100 نمایش خیابانی توسط هنرمندان جوان در طی برپایی فرهنگسرای کتاب اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این نمایش ها با محوریت آسمان آبی زمین پاک، تولید سازمان فرهنگی هنری است. همچنین در نمایشگاه امسال موتورهای برقی در توزیع محصولات فرهنگی از جمله بروشورها، نقشه ها و روزنامه نمایشگاه فعالیت می کنند که مردم می توانند برای اولین بار از نزدیک این موتورها را ببینند و با چگونگی کارکرد آنها آشنا شوند.

طراحی به غرفه فرهنگسرای کتاب اشاره کرد و گفت: در این غرفه تمامی اقلامی که مراکز زیرمجموعه شهرداری تولید کرده اند، به نمایش درمی آید. معاونت خدمات شهری، معاونت حمل و نقل ترافیک، گروه مجلات همشهری و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری به طور مستقل غرفه دارند و مابقی مراکز و سازمان ها در فرهنگسرای کتاب حضور دارند.

رییس فرهنگسرای کتاب تصریح کرد: غرفه خانواده با عنوان کتاب خانه ما، یک کتاب من با موضوع خط سفید منتشر می کند که کودکان می توانند با نام خودشان کتاب چاپ کنند. بخش هنر و سینما هم به همت تصویرشهر فعالیت می کند. بخش موسیقی مقامی هم در حاشیه فرهنگسرا اجرا می شود. همچنین نشست های ادبی، نقد و رونمایی از کتاب ها و همچنین نقالی کتاب هم از دیگر برنامه های سازمان است. در غرفه باز باران هم لوازم التحریر  و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی برای دانش آموزان عرضه می شود.

فرهنگسرای کتاب به وسعت یک هزار و 200 متر برای ششمین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا است.

نظر شما