دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۸
کد خبر: ۸۱۲۶۰
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
بهزاد فراهانی گفت: با توجه به اینکه میانگین مطالعه ما به ۵ دقیقه در روز می‌رسد، اگر مردم برای تماشا هم به نمایشگاه کتاب بیایند نشانگر عشق و علاقه بوده و قابل ستایش است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون امروز 18 اردیبهشت در نشست کتابخوانی هنرمندان در فرهنگسرای کتاب، به خواندن چند صفحه از کتاب «۱۲داستان سرگردان» از گابریل گارسیا مارکز پرداخت و به ویژگی های این نویسنده کلمبیایی برای ترغیب مخاطب اشاره کرد.

وی در ادامه به بیان خاطراتش از کودکی و کتابخوانی پرداخت و گفت: من در مکتبخانه توسط یک روحانی درس می خواندم. در ۷ سالگی به ضرب چوب گلستان سعدی را حفظ کردم. اما همیشه آن استادم را ستایش می کنم و معتقدم هرچه دارم از اوست. دومین کتاب دیگری که به طور رسمی خواندم «فلک ناز» بود که فکر نمی کنم خواننده امروزی با آن آشنا باشد.

بازیگر سریال امام علی(ع) با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: این رویداد و این پدیده بزرگ را ستایش می کنم. با توجه به اینکه میانگین مطالعه ما، به ۵ دقیقه در روز می رسد، به نظر من حتی اگر مردم برای تماشا بیایند نشانگر عشق و علاقه بوده و قابل ستایش است. تیراژ کتاب در حوزه تئاتر، ۵۰ سال پیش ۳۰۰۰ نسخه بوده که این رقم امروز به ۳۰۰ نسخه رسیده است. این رقم واقعا تاسف برانگیز است. آرزو دارم کم کم سیاست هایی پیاده شود که چاپ کتاب بالاتر رفته و جامعه به سمت ترویج دانش و ترویج آن برود.

رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر کشور گفت: وضعیت تئاتر در کشورمان اسف بار است. امروزه تئاتر فقط به گیشه کشیده شده و نمی تواند درد دل مردم را بیان کند. یعنی تئاتر ما دارد به سمت سرگرم کردن صرف، پیش می رود. تئاتری که از محتوا خالی باشد به هیچ عنوان به دل من نمی نشیند.

فراهانی در پایان سخنانش با اشاره دوباره به کتاب و کتابخوانی گفت: تنها پدیده هستی که هرگز به آدم خیانت نکرده و دروغ نمی گوید و دزدی نمی کند کتاب است. باید عاشق آن شد تا به سمت و سویش رفت.

فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شعار«همیشه کتاب» و «آسمان آبی، زمین پاک» همزمان با بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران 16 تا 26 اردیبهشت، از ساعت ۱۰ تا 20 در مصلی حضرت امام خمینی (ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا(ع)،نبش خیابان هفتم، پذیرای علاقه مندان است.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما