دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۳
کد خبر: ۸۱۲۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
با حضور در فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
رئیس ششمین فرهنگسرای کتاب تهران از توزیع بن خرید کتاب از ناشران عمومی و ناشران کتب کمک‌آموزشی بین اعضای کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.
اعضای کتابخانه‌های عمومی پایتخت بن خرید کتاب هدیه می‌گیرندبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی در تشریح ویژه‌برنامه‌های مدیریت امور کتابخانه‌ها در این سازمان گفت: همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فرهنگسرای کتاب در میان اعضای ۸۱ کتابخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بن خرید کتاب‌های عمومی و کمک‌آموزشی با ۲۰ تا ۴۰ درصد تخفیف توزیع می‌کند.  
 
وی با اشاره به همکاری با ۶۰ ناشر عمومی در اجرای این طرح افزود: بن خرید کتاب از ناشران عمومی تا سقف ۱۲۰ هزار تومان توزیع و امکان خرید از ۶۰ ناشر عضو مجمع ناشران انقلاب اسلامی از جمله بوستان کتاب، قدر ولایت، چاپ و نشر بین‌الملل، پیام کتاب، پیام عدالت و شهرستان ادب برای مخاطبان فراهم می‌شود که فهرست این ناشران در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. شش ناشر کتاب‌های کمک‌آموزشی از جمله گاج، گل‌واژه، قلمچی، رهپویان دانش، خیلی سبز و نشر شهر هم بدون محدودیت بن‌ها را می‌پذیرند. 
 
طراحی درباره امکان عضویت علاقه‌مندان در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: نقشه راه کتابخانه‌های سازمان در اختیار بازدیدکنندگان از فرهنگسرای کتاب قرار می‌گیرد تا به صورت رایگان به عضویت نزدیک‌ترین کتابخانه محل سکونت خود درآیند. همچنین کارت ویژه عضویت به صورت رایگان به مخاطبان فرهنگسرای کتاب ارائه می‌شود که امکان بهره‌برداری از تمام کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری را مهیا خواهد کرد. 
 
رئیس فرهنگسرای کتاب با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی «کتابخانه من»، «پا به پا با مطالعه» و «تیرک مطالعه» افزود: این محصولات به شیوه‌ای کاربردی در ارتباط با شیوه‌های علاقه‌مند کردن کودکان به مطالعه طراحی شده‌اند و در عین حال سیر مطالعاتی را ترسیم می‌کنند که مرتبط با کتاب‌های مناسب گروه‌های مختلف سنی است. 
 
به گفته طراحی، ۲۵ گروه دو نفری در مصلی امام خمینی (ره) برای معرفی فعالیت‌ها و خدمات فرهنگسرای کتاب و شهرداری تهران در حوزه کتاب فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه در قالب طرح دوستان کتابخانه، علاقه‌مندان به اداره کتابخانه‌ها ثبت نام می‌شوند تا از توان اجرایی و ایده‌های شهروندان در اداره کتابخانه هر محله استفاده شود. 
 
سالن ششمین فرهنگسرای کتاب تهران در مصلی امام خمینی(ه)، ورودی شهید بهشتی، نبش خیابان هفتم واقع شده و همزمان با برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران با اجرای برنامه‌هایی چون کتابخوانی هنرمندان، شعرخوانی طنز و آیینی، قصه‌خوانی برای کودکان، نمایش‌های مناسبتی و... میزبان علاقه‌مندان است.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما