شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۵
کد خبر: ۸۱۲۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
ابوالحسن داودی در نمایشگاه کتاب:
ابوالحسن داوودی گفت: استقبال از نمایشگاه کتاب به نظر خوب می‌آید اما واقعیت این است که شرایط کتاب و کتابخوانی چیزی در حد یک ضایعه فرهنگی است؛ این موضوع نیازمند سیاستگذاری‌های ویژه‌ای در این زمینه است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی دیگر از نشست‌های كتابخوانی هنرمندان، عصر دیروز شنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالحسن داوودی در فرهنگسرای کتاب واقع در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزار شد.

داوودی که برای حضور در اين نشست، کتاب «کوگل ماس آلن» اثر وودی آلن را انتخاب كرده بود، درباره علت انتخابش گفت: من این کتاب را که ارتباط نزدیک‌تری با حرفه‌ام دارد، برای خواندن انتخاب کردم. ادبیات همیشه برای من وجهه محکم‌تری نسبت به سينما داشته است. همیشه از ادبیات و خواندن آن لذت برده‌ام. بعد از ادبیات بود که سینما برایم جذاب شد. کتاب های مورد علاقه ام، بیشتر هم در حوزه داستان کوتاه، رمان ایرانی و خارجی، بعضا شعر و مباحث مربوط به روانشناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی جا دارند.

وی افزود: ادبیات در حقیقت پل ارتباطی تصویر و سینما است. وجهه بسیار جذاب این كتاب نيز آن است که توانسته دنیای جادویی ادبیات را با دنیای تصویر و سينما تطبیق دهد و خواننده را هر لحظه در دنیای تصویر و لحظه دیگر در دنیای ادبیات کلاسیک غرق کند. این کتاب نمونه خوبی است تا نشان بدهد كه نثر روان وودی آلن گاهی از فیلم‌هایش نيز جذاب‌تر می‌شود.

کارگردان فیلم رخ دیوانه درباره برنامه‌های کاری خود گفت: در حال حاضر درگیر اکران رخ دیوانه هستم که هفته‌های آخر خود را طی می‌کند. در عین حال نمایشنامه‌های بسیاری را در مراکز مختلف دانشگاهی و... اجرا می‌کنم.

وی درباره استقبال مخاطبان از نمایشگاه کتاب گفت: استقبال به نظر خوب می‌آید اما واقعیت این است که شرایط کتاب و کتابخوانی اسفبار و چیزی در حد یک ضایعه فرهنگی است. این موضوع نیازمند سیاستگذاری‌های ویژه‌ای در این زمینه است.

نشست‌های کتابخوانی با هنرمندان، هر روز در دو نوبت اجرایی، در ساعت های ۱۱ و ۱۶ در فرهنگسرای کتاب برگزار می‌شود. فرهنگسراي كتاب در ضلع شرقی بلوار امام رضا (ع)، نبش خيابان هفتم مصلی بزرگ امام خمینی(ره) واقع شده است.
نظر شما