دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۰
کد خبر: ۸۱۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
فرهنگسرای مهر برگزار می‎کند
فرهنگسرای مهر با برگزاری چهار غرفه جورچین، خط سفید، صحاف باشی و بچین و ببین در فرهنگسرای کتاب پذیرای علاقه‏ مندان است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای مهر با توجه به استقبال گسترده کودکان و نوجوانان از فرهنگسرای کتاب ، در قالب بازی با ماشین های کنترلی شرایطی را فراهم آورده است تا آنان با حضور کارشناس با مفاهیمی خط سفید آشنا شده و با خطرات عدم رعایت حریم ان آشنا شوند. 

از بازی تا صحافی در فرهنگسرای کتاب

بازی خط سفید از یک بنر شش متری و تعدادی ماشین کنترل از راه دور تشکیل شده است که مراجعه کنندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حفظ حریم خط سفید به پایان مسیر برسند.

فرهنگسرای مهر همچنین با هدف ایجاد علاقه مندی در بین علاقه مندان به فن صحافی و مشکلات و سختی های کار تولید کتاب، ایستگاه صحاف باشی را برگزار می کند.

از بازی تا صحافی در فرهنگسرای کتاب

در این غرفه علاقه مندان باتمام مراحل و جزئیات صحافی کار از جمله صفحه بندی ، برش کاغذ، چسب زدن، تهیه شیرازه و خلق یک کتاب آشنا می شوند و در نهایت اثر خلق شده توسط خود را به عنوان هدیه به همراه خود می برند .
در دیگرغرفه فرهنگسرای مهر در فرهنگسرای کتاب، بازی جورچین در قالب‎بازی آموزشی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه  و آشنایی مخاطبان با موانع مربوط به مطالعه  برگزارمی شود.

دراین غرفه مخاطبان ضمن بازی در قالب دو گروه یک نفره باید به منتهی الیه مسیر پیش روی خود رفته و از موانعی که توسط ده کارت از پیش طراحی شده پیش رویشان قرار می گیرد گذر کرده و به انتهای مسیر برسند.

علاقه مندان برای بازدید از غرفه های فرهنگسرای مهر می‎توانند تا تاریخ 26 اردیبهشت هر روز از ساعت 10 تا 20 به فرهنگسرای کتاب به نشانی مصلی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا(ع)، نبش خیابان هفتم مراجعه کنند.

نظر شما