دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۲
کد خبر: ۸۱۲۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در بازدید از فرهنگسرای کتاب گفت:
چمران در بازدید از ششمین فرهنگسرای کتاب، ضمن اشاره به بی‌نظیر بودن نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دنیا، گفت: برنامه‌ها و ابتکارات فرهنگسرای کتاب، موجب شده است تا خسته‌کنندگی کتاب و کتابخوانی کاهش یابد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهدی چمران، رئیس شورای شهر، ضمن بازدید شبانگاهی در روز ۱۹ اردیبهشت از فرهنگسرای کتاب گفت: هر کاری که به کتابخوانی و گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کند، ارزشمند است. گفته می‌شود که کتابخوانی در کشور ما اندک است و آمار درستی نیز در این باره، در اختیار نداریم. 

وی افزود: برنامه‌هایی که در فرهنگسرای کتاب انجام شده، موجب می‌شود تا خسته‌کننده بودن کتاب و کتابخوانی کاسته شود. اقدامات فرهنگسرای کتاب ابتکار خوبی است. انشالله این دوره از اجرای فرهنگسرای کتاب نیز تجربه‌ای شود تا در سال‌های آتی مفید‌تر و تأثیرگذار‌تر باشد. 
 
وی در مقایسه نمایشگاه کتاب تهران با دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی و جهانی کتاب، معیارهای دیگری دارند و ما از نظر نوع و عرضه و تیراژ کتاب با آن‌ها تفاوت‌های زیادی داریم. ولی نظیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در هیچ جای دیگری از دنیا وجود ندارد. زیرا در هیچ جای دنیا نمایشگاهی با این تعداد مراجعه‌کننده وجود ندارد. حتی نمایشگاه کتاب بزرگ آلمان نیز بیش از همه محل تبادل کتاب بین کشورهاست. 

چمران در پایان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ویژه ایران است و ظرفیت خاصی دارد که باید از آن به بهترین شکل استفاده کنیم. در هیچ جای دنیا چنین نمایشگاهی برپا نمی‌شود تا این جمعیت عظیم را جذب کند و شاهد چنین استقبال زیادی باشد.
نظر شما