دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۱۲۹۱
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
علی موسوی گرمارودی در نشست ادبی فرهنگسرای کتاب مطرح کرد:
موسوی گرمارودی در سومین نشست شعر آیینی با بررسی خلاصه‌ای از سیر تطور ادبیات آیینی گفت: بزرگ‌ترین افتخار من شعرهای آیینی‌ام است. اما من صرفا در حوزه شعر آیینی کار نکرده‌ام. چرا همه من را به عنوان شاعر آیینی می‌شناسند؟
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سومین نشست شعر آیینی با حضور شاعر انقلابی و آیینی علی موسوی گرمارودی و محافل ادبی مناطق ۵، ۶ و ۱۱ عصر روز شنبه ۱۹ اردیبهشت در فرهنگسرای کتاب برگزار شد. 
 
موسوی گرمارودی با انتقاد از اینکه همیشه او را فقط به عنوان شاعر آیینی می‌شناسند، گفت: بزرگ‌ترین افتخار من شعرهای آیینی است و همین شعر‌ها را مایه نجات خود می‌دانم و امیدوارم به خاطر همین موضوع مورد لطف و عنایت ائمه قرار بگیرم. اما حرفم این است که من هفت دفتر شعر دارم که یکی از آن‌ها آیینی است. ولی هرجایی که می‌روم من را به عنوان شاعر آیینی می‌شناسند و انتظار دارند که در این زمینه برایشان صحبت کنم. 
 
شاعر مجموعه «به فطرت گلسنگ» در ادامه درباره سیر تطور شعر آیینی گفت: از قرن سوم به بعد هیچ شاعری نامش نمانده است. اما در قرن سوم، هشت شاعر داریم که از مجموع آثار آن‌ها فقط ۶۰ بیت برجای مانده است. شاعرانی که نام و شعر‌هایشان نشان می‌دهد که در قرن سوم به پختگی در شعر دری رسیده بودیم. 
این شاعر حوزه انقلاب و آیینی در پایان افزود: کسایی مروزی را می‌توان قدیمی‌ترین شاعری دانست که شعر آیینی از او برجای مانده است. بعد از او نمونه‌هایی از اشعار آیینی هم در بین اهالی شیعه و هم سنی برجای مانده است. 

موسوی گرمارودی جلسه خود را با خواندن شعرهای مختلفی به پایان رساند. 

گفتنی است شب شعر و محافل ادبی فرهنگسرای کتاب با موضوعات مختلف و با حضور شاعران برجسته کشور هر روز تا ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن ششمین فرهنگسرای کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۷: ۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود. 
فرهنگسرای کتاب در مصلی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا (ع)، نبش خیابان هفتم واقع شده است.
نظر شما