دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۸۱۲۹۳
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، برگزاری فرهنگسرای کتاب را موفق ارزیابی کرد و از آمادگی مدیریت شهری تهران برای همکاری با سازمان فرهنگی هنری تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، در جریان برگزاری فرهنگسرای کتاب از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری درخواست تعامل بیشتر این سازمان را با کمیسیون فرهنگی اجتماعی مطرح کرد. ناصحی در این باره گفت: علاقه‌مند هستیم که کمیسیون نظارت کامل در روند کاری فرهنگسراها داشته باشد تا بدین وسیله نتایج بهتری عاید هر دو شود. 
  
وی با ابراز خرسندی نسبت به توفیق حضور یافتن در نمایشگاه کتاب گفت: در بازدید از نمایشگاه کتاب تعمد داشتم حتما از غرفه سازمان فرهنگی هنری دیدن کنم تا گزارشی از عملکرد این سازمان به دست بیاورم. 
  
ناصحی درباره برگزاری فرهنگسرای سرای کتاب بیان کرد: به لطف خدا سازمان فرهنگی هنری سازمان فعال و پویایی در بین دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری است که اقدامات گسترده‌ای در زمینه فرهنگی و هنری داشته است. این سازمان با داشتن فرهنگسراهای متعدد در نقاط مختلف شهر تهران که بیش از ۳۰ مرکز است، ارتباطات گسترده‌ای در سراسر شهر با مردم برقرار کرده است. 
 
وی ادامه داد: کتاب قطعه‌ای مشترک بین عموم مردم است. امسال فرهنگسرای کتاب توانسته همسو با شعار نمایشگاه که «خواندن گفتگو با جهان» است، فعالیت‌های خود را هماهنگ کند. در واقع پل ارتباطی بین ملت ما و فرهنگ دنیا کتاب است. ما به وسیله کتاب می‌توانیم حرفمان راحت‌تر بیان کنیم. 
  
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر درباره علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه گفت: متاسفانه با اینکه ما از لحاظ تولید علم حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما در زمینه سرانه مطالعه عقب مانده‌ایم. بهتر است با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات علمی زمینه‌های تشویقی برای مطالعه را ایجاد کنیم تا شاید گامی موثر در این زمینه واقع شود. 
 
ناصحی با اشاره به نقش تاثیرگذار فرهنگسراهای تهران در فعالیت‌های فرهنگی عنوان کرد: چنانچه سازمان فرهنگی هنری تعاملش را با کمیسیون فرهنگی اجتماعی بیشتر کند، نتایج خوبی عاید هر دو خواهد شد. در حقیقت کمیسیون با نظارت کامل در روند کارهای فرهنگی می‌تواند نقش‌های گسترده‌ای در این زمینه ایفا کند.
نظر شما