يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۲
کد خبر: ۸۱۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
عبدالملکیان در فرهنگسرای کتاب:
گروس عبدالملکیان در نشست شعرخوانی فرهنگسرای کتاب گفت: من دوران کودکی چندانی نداشتم و اولین دوستی که من از دوران کودکی‌ام به خاطر دارم، یک کتابخانه سه هزار جلدی بود که پدرم در خانه داشت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یکی از نشست های شعرخوانی فرهنگسرای کتاب، عصر دیروز سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت، با حضور گروس عبدالملکیان و دیگر شاعران انجمن‌های ادبی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.  

خالق «سطرها در تاریکی جا عوض می کنند» با مثبت ارزیابی کردن برنامه های فرهنگسرای کتاب گفت: فرهنگسرا فضای فرهنگی گرم و مناسب با کتاب و کتابخوانی دارد و می تواند در جذب مخاطب بسیار کمک کند.
 
عبدالملکیان درباره ویژگی‌های دنیای کودکی خود گفت: من در دوران کودکی مانند دیگر بچه‌ها خیلی کودکی نداشتم. اما اولین دوستی که من از دوران کودکی به خاطر دارم، یک کتابخانه ۳ هزار جلدی بود که پدرم در خانه داشت. بخش شیرینی از خاطرات من مربوط به‌‌ همان دوره کودکی است. هنوز که هنوز است، در خاطرم مانده زمانی که ۴ یا ۵ ساله بودم، مادرم کتاب «خرسی که می‌خواست خرس بماند» را برایم می‌خواند. 
 
عبدالملکیان که برای مخاطبان خود از مجموعه «هیچ چیز مثل مرگ تازه نیست» اشعاری را خواند، در ادامه افزود: از شش سالگی هم خودم توانستم بخوانم. طبیعتا بخشی از خاطرات من با کتاب و کتاب خوانی گره خورده است. بزرگ‌تر که شدم، شعر می‌خواندم و می‌نوشتم. ده دوازده سالگی هم با راهنمایی‌های پدرم شعر کلاسیک سعدی حافظ و اشعار نو اخوان و سپهری را می‌خواندم. 

گفتنی است شب شعر با موضوعات مختلف و با حضور شاعران برجسته کشور هر روز تا ۲۵ اردیبهشت در سالن فرهنگسرای کتاب بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ برگزار می‌شود. 
در روزهای آتی نشست ادبی فرهنگسرای کتاب میزبان ساعد باقری (۲۳ اردیبهشت)، ناصر فیض (۲۴ اردیبهشت) و محمدرضا سهرابی‌نژاد (۲۵ اردیبهشت) خواهد بود. 
فرهنگسرای کتاب در مصلی امام خمینی (ره)، ضلع شرقی بلوار امام رضا (ع)، نبش خیابان هفتم واقع شده است.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما