دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۸۱۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
دویست و سیزدهمین نمایشگاه موزه عکسخانه‌ شهر با عنوان «صد سال خاطره» به مناسبت روز جهانی موزه و بیستمین سال گشایش این موزه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این نمایشگاه شامل ۳۰ قطعه از عکس‌های کمتر دیده شده از عکاسان دوره قاجار عبدالباقی همدانی، آقارضا عکاس باشی ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه، آنتوان سوریوگین و تعدادی عکاس خارجی از جمله (والریwalery) انگلیسی، (آدلهAdele) اتریشی و هولس‌تر آلمانی از آرشیو موزه است. 
 
موضوع عکس‌ها بیشتر سوژه‌های انسانی را شامل می‌شود به جز یک عکس که از فضای داخلی اتاقی متعلق به خانه‌ای ایرانی است که در عکس‌های قدیمی کمتر نمونه‌ای شبیه آن را مشاهده می‌کنیم. 
 
همینطور از نظر تکنیکی دو نمونه آورده شده یکی عکسی که دست رنگ است و دیگر پرتره‌های دوتایی که عکاس با تکنیک عکسبرداری خود سوژه را در دو حالت نشان می‌دهد، ویژگی ارزشمند این نمایشگاه علاوه بر آنچه که مربوط به تاریخ عکاسی است به این بر می‌گردد که برخی عکس‌های این نمایشگاه، در طول ۲۰ سال فعالیت موزه از طرف مردم به موزه اهدا شده است. 
 
موزه عکسخانه شهر با شادباش روز جهانی موزه و با توجه به شعار امسال شورای بین‌المللی موزه‌ها (موزه برای جامعه پایدار) از ۲۷ اردیبهشت تا ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۳، ۱۴ تا ۱۹و پنج‌شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ میزبان علاقه‌مندان است. موزه جمعه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است. 
  
موزه عکسخانه شهر، میدان هفت‌ تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفکس: ۸۸۸۴۸۹۹۳ تماس بگیرند و یا به نشانی الکترونیک www. iranphotomuseum. com مراجعه کنند.
نظر شما