شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۱۳۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
بهرام شاه محمدلو در فرهنگسرای کتاب به خوانش قصه ای از کتاب «قصه های موسیقی» با لحن و شیوه ای دلنشین پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهرام شاه محمدلو، قصه گوی مجموعه «زیر گنبد کبود» مشهور به آقای حکایتی، به خوانش یکی از قصه های کتاب «قصه های موسیقی» با شیوه ای متفاوت پرداخت.
 
بهرام شاه محمد لو بیست سال پیش در مجموعه زیر گنبد کبود یا آقای حکایتی که نام مجموعه تلویزیونی مخصوص کودکان بود، در دهه 60 و 70 در تلویزیون برنامه های قصه گویی برای کودکان و نوجوانان پخش می کرد.

در این برنامه با یک قصه، موضوعی بیان می‌شد و وظیفه بعدی بر عهده بازیگران بود که به نحوی موضوع را بسط بدهند و مسئله‌ای را که در داستان ایجاد شده بود، با کمک آقای حکایتی حل کنند. در این میان، آقای حکایتی که شالی بر گردن و کتاب قصه‌ای بزرگ در دست داشت، به شیوه کاملا غیرمستقیم و بدون آنکه پندی دهد، تلاش می‎کرد تا آن پیام مورد نظر را به مخاطب کودک برنامه منتقل کند.

این اجرای متفاوت قصه گویی توانست عده ای از کودکان و جوانان دیروزی را در کنار خود جذب کند و حس نوستالوژی زیادی را بین ایشان ایجاد کند.

آقای حکایتی در فرهنگسرای کتاب نیز همین شیوه داستان گویی را بدون حضور افراد دیگر اجرا کرد و مخاطبان زیادی جذب قصه گویی او شدند.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما