دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۱۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
هومن ربیعی از جمله شاعران نشست «کتابخوانی هنرمندان» فرهنگسرای کتاب که صاحب سه مجموعه شعر است، ضمن خوانش شعرهایی از مجموعه «فردا کجای تقویم است» گفت: تولیدگران عرصه کتاب و محصولات فرهنگی می توانند ذائقه و جهت گیری مخاطبان را تعیین کنند و باعث ارتقای دانش سطح مخاطبان شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست کتابخوانی هنرمندان با حضور هومن ربیعی شاعر و مستندساز کشور، برپا شد. هومن ربیعی از جمله شاعران این نشست که سه مجموعه شعری دارد، به خوانش شعرهایی از مجموعه «فردا کجای تقویم است» پرداخت. این مجموعه در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب منتشر شده است.
 
ربیعی درباره افت کتابخوانی در کشور گفت: این فرض که کتابخوانی رو به زوال است، صرفا یک فرض است. در واقع پنجره های امید در این زمینه بسته نیست. بلکه تولیدگران عرصه کتاب و محصولات فرهنگی می توانند ذائقه و جهت گیری مخاطبان را تعیین کنند و باعث ارتقای دانش سطح مخاطبان شوند. من معتقدم هنوز که هنوز است با گسترش شبکه های اجتماعی و اینترنت، معیار اصلی ادبیات، کتاب است. یعنی ارزش و اعتبار و ارتباطی که اثر ادبی با مخاطبانش برقرار می کند، به صورت ازلی و ابدی کتاب است. کتاب چیزی است که خواهد ماند.
 
این شاعر و مستندساز درباره برگزاری برنامه های مختلف فرهنگسرای کتاب، از جمله کتابخوانی هنرمندانی گفت: مخاطب اعم از مخاطبی که به صورت تفننی به نمایشگاه می آید یا کسی که بسیار حرفه ای می آید، باید حس کند فرهنگ جامعه اش زنده و رو به پویایی است. کتاب خوب خواندن به مخاطب کمک می کند تا فرهنگ را رو به پویایی ارزیابی و احساس کند و همچنان به کار خود ادامه دهد.

 فرهنگسراي كتاب در مصلي امام خميني (ره)، ضلع شرقي بلوار امام رضا (ع)، نبش خيابان هفتم واقع شده است.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما