دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۰۴
کد خبر: ۸۱۳۵۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
فرهنگسرای ابن سینا جشنواره دورریختنی‌ها شامل کارگاه هنری و نمایشگاه آثار هنری را با هدف بهینه‌سازی مصرف سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه جشنواره دور ریختنی‌ها به یکی از گرایش‌های هنری معاصر می‌پردازد که در پیوند با نقاشی، مجسمه‌سازی به بیانی متفاوت می‌انجامد؛ هنری شکل‌یافته از مواد دور ریختنی، زباله و پسماندهای شهری. 

تمایل این هنر به خلق آثار هنری متشکل از مواد طبیعی و دور ریز است، به گونه‌ای که اشیاء ساخته شده از این مواد دور ریز با نگاه خلاق و دستان پرتوان هنرمندان این مرز و بوم، سبب تقویت باور‌ها و ارزش‌های دینی از جمله قناعت و صرفه‌جویی شده و تأثیر به سزایی بر جامعه و محیط‌ زیست می‌گذارد. 
 
از آنجا که خلق اثر از دور ریختنی‌ها یک کار هنری است در بخش جنبی جشنواره، کارگاه هنری که مخصوص گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال است با حضور مربیان مجرب برگزار می‌شود. 

همچنین نمایشگاهی از آثار بدیع دور ریختنی‌ها که به شکل استادانه‌ای به یک اثر هنری قابل تحسین در آمده‌اند نیز ویژه بزرگسالان برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ به نشانی شهرک قدس، فاز یک خیابان ایران زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸-۸۸۳۶۶۳۶۶ تماس بگیرند.
نظر شما