دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۶
کد خبر: ۸۱۳۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
معاون اداری مالی سازمان فرهنگی هنری مطرح کرد:
محمدمهدی بابایی معتقد است تلاش برای تغییر شهرداری تهران از نهادی خدماتی به نهادی فرهنگی، الگویی برای سایر شهرهای کشور است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد مهدی بابایی یکی از اعضای شورای سیاستگذاری فرهنگسرای کتاب ششم و معاون اداری مالی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که اوایل اردیبهشت، به واسطه برپایی سالن بزرگ این فرهنگسرا، روزهای شلوغی را پشت سر گذاشت. با او در مورد جزییات اجرایی سالن و غرفه هایی که در این ۱۰ روز میزبان مردم بود صحبت کردیم.

 اجرای فرهنگسرای کتاب امسال با سال های قبل چه تفاوت هایی داشت؟
سازه‌ای که امسال برای نمایشگاه کتاب اجرا شد، سازه متفاوت و جدیدی بود که با توجه به زمان محدود و ۴ روزی که فرصت داشتیم، خوشبختانه با تمام غرفه‌ها به روز افتتاحیه نمایشگاه رسید. البته کلیت سازه مقوله پیچیده‌ای نبود. امسال سازه مدرنی را کنار نمای تهران قدیم قرار دادیم که مخاطبان از آن استقبال کردند و به لطف خدا پروژه موفق و خوبی شد.
 
 به نسبت هزینه ای که در طول سال اتفاق میفتد، هزینه‌ای که برای فرهنگسرای کتاب اختصاص پیدا کرد را چقدر در ارتقای فرهنگ مطالعه موثر می‌دانید؟
با توجه به سفارش‌ها و ملاحظات و نیازهای غرفه داران که برای سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری تهران بود، تغییراتی نسبت به بودجه مصوب فرهنگسرای کتاب داشتیم اما با توجه به پیش بینی‌ها، کارها بدون مشکل انجام شد. این هزینه نسبت به هزینه‌هایی که در طول سال در مناطق و سایر زیرمجموعه‌ها انجام می‌شود، هزینه اندکی است. اما با همین اندک هزینه می‌شود مخاطبان و شهروندان تهران را خوراک فکری داد و آن‌ها را با محصولات فرهنگی آشنا کرد. فرهنگسرای کتاب محلی است که در آن مجموعه مدیریت شهری می‌تواند با شهروندان ارتباط نزدیک و مسقتیم داشته باشد. البته هنوز با توجه به تلاش‌هایی که دکتر قالیباف برای تبدیل کردن شهرداری تهران از یک نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی، مردم بر این باورند که مردم وقتی می‌گوییم شهرداری، یاد ساخت و ساز و... می‌افتند و سهم فرهنگی قائل نیستند. به نظرم این تغییر الگو از نهاد خدماتی به نهاد فرهنگی، الگویی است برای سایر شهرهای کشور. همانطور که نمایشگاه موفق باز باران موسسه نشر شهر در شهر اصفهان هم برگزار و از آن استقبال شد.

 اهل مطالعه هستید؟ چه کتابی به دانشجوهای مدیریت پیشنهاد می کنید؟
برای تفریح و به صورت عمومی کتاب‌های تاریخی را می‌پسندم و مطالعه می‌کنم. اما بیشتر کتاب‌های تخصصی شغلم یعنی مدیریت مالی درخصوص مدیریت شهری مثل «شهرداری شبکه‌ای» و «تامین مالی شهرداری کلان شهرها» و... را می‌خوانم. به دانشجوهای علاقه‌مند به این حوزه پیشنهاد می‌کنم کتاب «مدیریت شهرداری و شهرداری مدرن» درباره مدیریت کلان شهرها را مطالعه کنند.

نظر شما