يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۱۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:
رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: فیلمسازی که می خواهد فیلم شهری بسازد باید دغدغه شهر و مردم آن را داشته باشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا دبیر عضو شورای شهر تهران در آستانه برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با بیان این مطلب افزود: همواره هدف از ساخت فیلم این بوده که نظر یا فکری به مخاطب القا شود. حال این نظر را کارگردانان ما یا با فیلم ملودرام یا با اکشن یا با کمدی یا به صورت ترسناک ارائه می دهند. پس زمینه همه فیلم ها دغدغه ایست که به تماشاگر رسانده می شود.

وی با بیان این مطلب که در فیلم های شهری، مفهوم و هدف قصه شهر است بیان کرد: به عقیده من شهر با ساختار شهری که دارد موجودی زنده به حساب می آید. شهرها با روند توسعه هر ساله تغییر و رشد پیدا می کنند. مردم در شهر تردد دارند رفت و آمد می کنند، مردم یک شهر بعضی وقت ها خندان هستند، بعضی وقتها متناسب با روزهایشان ناراحت هستند. فیلمسازی که می خواهد فیلم شهری بسازد باید دغدغه شهر و مردم آن را داشته باشد. چگونه مردم یک شهر عاشق می شوند، به هم کمک می کنند، در مراسم های مذهبی شرکت می کنند و ... همه این موارد می تواند موضوعات یک فیلم شهری خوب باشد.

دبیر در بخش دیگری از صحبت خود  بابیان اینکه  من هم همچون تمام مخاطبین و تماشاگران تحت تاثیر فیلم ها قرار گرفته و از فیلم ها الگو می‎گیرم گفت: من به برگزار کنندگان جشنواره فیلم شهر و همچنین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خسته نباشید می گویم.

 رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه صحبتش در خصوص اینکه به عنوان عضو شورای شهر تهران چه پیشنهادی به فیلمسازان در حوزه شهری دارد گفت: با توجه به تخصص و حرفه کاری کارگردانان محترم کشورمان  و با توجه به اینکه جامعه ما نیاز به فیلم اخلاق گرا دارد می توانم به فیلمسازان این پیشنهاد را بدهم که موضوع فیلم هایشان را به اخلاق اختصاص دهند. چه اخلاق در شهر و چه اخلاق در خانواده. اخلاق رکن و اساس یک زندگی سالم را تشکیل می دهد.

او افزود: لازم نیست حتما اشاره مستقیم به فرد اخلاق گرا در فیلم شود نشان دادن بدی و پلشتی اخلاق در داستان خود مخاطب را به راه درست راهنمایی می کند.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از 3 تا 12 خرداد به دبیری سیاوش حقیقی برگزار می شود.
نظر شما