دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۱۴۰۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
ادامه سفر رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به مسكو
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در ديدار با رئيس موزه جنگ جهاني دوم روسيه با اشاره به تلاش‌هاي ايران براي حفظ و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، وجه بارز دفاع ملت ایران را در برابر تجاوز رژیم بعث عراق مردمی، معنوی و مقدس بودن این دفاع دانست.
به گزارش رسانه خبري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دكتر محمود صلاحي در ادامه ديدارهاي خود با مقام‌هاي رسمي شهر مسكو روز چهارشنبه 30 ارديبهشت با ژنرال زاباروفسکی رئیس موزه جنگ جهانی دوم روسيه در محل این موزه دیدار و بر وجوه مشترک دفاع از کشور در جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تاكيد كرد.

وي با اشاره به تلاش‌های ایران برای حفظ و نشر ارزش‌ها و آثار دفاع مقدس افزود: ایجاد 12 باغ‌موزه دفاع مقدس به ویژه باغ‌موزه دفاع مقدس تهران از جمله اقدام‌هاي مؤثر در این زمینه بوده و امیدواریم با اتکا به ظرفیت و تجارب بومی و بهره‌گیری از تجربه‌هاي روسیه، در آینده نزديك ساخت موزه جنگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های این حوزه در تهران آغاز شود.

دکتر صلاحی با رئیس موزه مرکزی جنگ جهانی دوم روسیه ديدار كرد

رئیس موزه مرکزی جنگ بزرگ میهنی سال‌های 1941-1945 هم در اين ديدار با ابراز خرسندی از گفت‌وگو با رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، زنده نگه داشتن ارزش‌ها و یاد و خاطره دفاع مردمی از کشور را برای جوانان و نسل‌های آينده بسیار ضروری و حائز اهمیت دانست و به تجربه‌هاي 70 ساله روسیه در این زمینه اشاره کرد.

ژنرال زاباروفسکی به تشریح جایگاه موزه مرکزی جنگ و استقبال مردم از آن پرداخت و با اشاره به جنبه‌های معنوی دفاع مردم روسیه از کشور خود در جنگ جهانی دوم، گفت: آنچه مسلم است بار معنوی کلمه «مقدس» در دفاع  مردم ایران در برابر تجاوز عراق بسیار فراتر، قوی‌تر و سنگین‌تر از بار معنوی این واژه در دفاع مردم روسیه از کشور خود است.

این دیدار با حضور رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه برگزار شد و در پايان آن دکتر صلاحی و هیات همراه از بخش‌های مختلف موزه جنگ بازدید كردند. در این برنامه، پانورامای چندبعدی جنگ جهانی دوم که از فناوری‌های جدید موزه جنگ روسيه است، به صورت اختصاصی براي هیات ایراني به نمایش گذاشته شد و رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران يادداشت خود را دفتر یادبود موزه ثبت کرد.
مطالب مرتبط
نظر شما