پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۱۴۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
رویین‌تن، داور فیلم‌های کوتاه جشنواره بین‌المللی شهر:
یک فیلمساز گفت: به جرات می‌توانم بگویم، ما هنوز فیلم شهری به عنوان الگو و نمونه در سینمای ایران نداریم؛ فیلم‌های ما نشان دهنده مشکلات شهری نیست و دغدغه انسان شهرنشین را در فیلم‌ها نمی‌بینیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ علی رویین‌تن داور بخش فیلم کوتاه جشنواره بین المللی فیلم شهر با بیان این مطلب افزود: پنجمین دوره جشنواره فیلم شهر یکی از بهترین جشنواره‌هایی بود که بنده از داوری و دیدن فیلم‌های آن به شعف آمده‌ام. آرمان فیلمسازان بسیار بلند بود. از آنجایی که کیفیت فیلم ها بالا بود این مقوله داوری ها رابرای ما مشکل می کرد و هم اینکه بسیار خوشحال بودم که تعدادی فیلمساز جوان به فیلمسازان سینمای ایران اضافه می شوند.
 
وی در خصوص گستردگی موضوعات فیلم‌های کوتاه که ارزیابی شدند، گفت: مضامین فیلم ها گسترده بودند و هر کدام با نگاهی شریف و زیبا به مفاهیم زندگی پرداخته بودند. دیدگاهی پر از امید و زندگی که روایتشان متفاوت بود. هرکدام از فیلمسازان هنرمندانه و با ظرافت موضوعاتشان را مطرح می کردند. من بعد از جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلمی ننشسته بودم اما انصافا از دیدن این تعداد فیلم کوتاه لذت بردم.
 
رویین‌تن در خصوص پرداخت به سینمای اجتماعی گفت: به جرات می توانم بگویم، ما هنوز فیلم شهری به عنوان الگو و نمونه در سینمای ایران نداریم. فیلم‌های ما نشان دهنده مشکلات شهر ی نیست. دغدغه انسان شهرنشین را در فیلم‌ها را نمی‌بینیم. نوستالژی ما کماکان  ریشه شهری دارد. اما در فیلم‌های کوتاهی که از بچه‌ها دیدیم. آنها به درستی راوی خوبی از یک فیلم شهری کوتاه بودند.
 
وی ادامه داد: از این مطلب هم نمی‌توان گذشت که فیلمسازان ما با نشان دادن تلخی های موجود در شهر از طرف سیاسیون انگ سیاه‌نمایی می خورند به همین دلیل ترجیح می‌دهند دنبال موضوعات و مضامین شهری نباشند.
 
این کارگردان افزود: هنرمندان سینمای ایران در سخت‌ترین شرایط برای فیلمسازی قرار دارند. فیلمسازان ما با اینکه قسم نخورده‌اند و تعهد ندارند نه اختلاس می‌کنند و نه هویت ملی و مالی مردم را به مزایده می‌گذارند.
نظر شما