يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۵
کد خبر: ۸۱۵۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۵
عکاس و مستندساز فرانسوی در جشنواره شهر مطرح کرد:
یان آرتوس برتران عکاس و مستندساز فرانسوی در چهارمین روز جشنواره فیلم شهر در قالب مسترکلاسی با موضوع «انسان» به بیان تجربیات خود در این زمینه پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، یان آرتوس برتران در این مسترکلاس با اشاره به علاقه‌اش به موضوعات زیست محیطی اظهار کرد: به عنوان سفیر سازمان ملل در خصوص برنامه حفاظت از محیط زیست تلاش های متعددی دارم.

وی همچنین عنوان کرد: در مطالعات مختلفی که داشته‌ام، متوجه شده‌ام که در جهان عشق به اندازه کافی وجود ندارد و این مسئله که چرا ما انسان ها مانند حیوان‌ها در کشورهای مختلف درحال جنگ با یکدیگر هستیم مدت‌هاست ذهن مرا مشغول کرده است.
 
این مستندساز ادامه داد: برای درک بهتر این موضوع به سراغ ساخت فیلمی رفتم که در قالب آن با بیش از دو هزار نفر در کشورهای مختلف جهان مصاحبه های مختلفی انجام شده و در قالب این مصاحبه ها از آنها پرسش‌هایی از زندگی شخصی و تحصیلات و کار گرفته تا اعتقادشان به خدا مطرح می شد.
 
وی همچنین یادآور شد: برای ساخت این فیلم مصاحبه هایی با دو نوجوان 14 تا 15 ساله که به حبس ابد محکوم بودند نیز داشتیم که فوق العاده بود. علاوه بر این در گفت‌و‌گوهای مردمی مسائل مختلفی در خصوص فقر، فساد و مسائلی ازاین دست نیز مطرح شد اما در نهایت این فیلم درباره سیاست به شمار نمیرود بلکه اثری ضد سیاست است.
 
 برتران در پایان گفت: خوشبختانه برای ساخت این فیلم بودجه خوبی در دست داشتیم و برای آن حدود 12 میلیون یورو هزینه کردیم و در نهایت با دیدن فیلم حس انسانیت در افراد مختلف زنده می شد البته این صحبت به آن معنا نیست که افراد با دیدن این فیلم برای همیشه تغییر می کردند اما به هرحال ساخت این فیلم مانند زدن سنگی به دیواری بلند بود.
نظر شما