شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۱
کد خبر: ۸۱۵۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کامران قدکچیان کارگردان «جنون» در بخش مسابقه جشنواره فیلم شهر:
کامران قدکچیان که با فیلم «جنون» در جشنواره شهر حضور دارد، می گوید مسئولین سینمایی ما کمی لبه تیغ چاقوی ممیزی را کّند کنند و اجازه دهند تا فیلمسازان به خط قرمزها نزدیک شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کامران قدکچیان فیلمنامه نویس، بازیگر، تدوین‌گر و کارگردان سینمای ایران است. او اولین کار خود را در سال 1351 جلوی دوربین برد و آخرین ساخته‌اش «جنون» یکی از فیلم‌هایی است که در بخش مسابقه ایران پنجمین جشنواره فیلم شهر شرکت دارد.

به عقیده کامران قدکچیان هر موضوعی می‌تواند در زمره فیلم‌های شهری قرار بگیرد زیرا همه اتفاقات در شهر می‌گذرد و متعلق به آن است.

این کارگردان در ادامه با تاکید بر همیاری جشنواره در تولید آثار شهری متذکر شد: جشنواره فیلم شهر باید در زمینه تولید محصولات نیز وارد عمل شود و یا اینکه به تولید فیلم‌هایی با موضوعات شهری کمک کند. این جشنواره می‌تواند به فیلمسازان سوژه دهد و موضوع خاص و مشخص را پیگیری کند و هم از فیلم‌هایی که با سیاست این جشنواره هم‌خوانی دارند حمایت مالی کند.

این کارگردان پرسابقه سینمای ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ممنوعیت بیان مشکلات شهری در فیلم‌های سینمای ایران اشاره کرد و گفت: خوب است که مسئولین سینمایی ما کمی لبه تیغ چاقوی ممیزی را کّند کنند و اجازه دهند تا فیلمسازان به خط قرمزها نزدیک شوند. انتقاد در جهت سازندگی بیان می‌شود و راه درست را نشان می‌دهد.

قدکچیان در پایان عنوان کرد: ما فیلمسازان بعد از گذشت این همه سال می‌دانیم چه چیز خط قرمز است و چه چیز نیست. وقتی اتفاقی در دل اجتماع روی می‌دهد اجازه بدهید تا این انتقادات جلوی دوربین هم گفته شود. مخاطب وقتی ببیند مشکلاتش گفته می‌شود احساس همذات پنداری با فیلم‌ها می‌کند و این باعث می‌شود مخاطبان سینمای ما گسترده‌تر شوند.
نظر شما