يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۱
کد خبر: ۸۱۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
رییس فرهنگسرای ملل درباره برگزاری «پاتوق نقاشان طهران» گفت: پنج‌شنبه هرهفته نقاشان علاقه‌مند و مبتدی در پارک قیطریه دور هم جمع می‌شوند تا با حضور نقاشان حرفه‌ای در برنامه فضای انتقال تجربه‌های هنری برای آنان میسر شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسام قربانعلی، رییس فرهنگسرای ملل، درباره اجرای برنامه «پاتوق نقاشان طهران» در این فرهنگسرا گفت: از چندی پیش، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ و فرهنگسرای ملل به دنبال فراهم آوردن فضایی برای انتقال تجربه‌ها میان هنرمندان بود که پیگیری‌ها به نتیجه رسید و از این هفته، هر پنج‌شنبه چنین فضایی در پارک قیطریه در اختیار نقاشان قرار خواهد گرفت.
 
وی درباره هدف برگزاری برنامه «پاتوق نقاشان طهران» گفت: در این برنامه هفتگی، که هر پنج‌شنبه‌ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برگزار می‌شود، نقاشان حرفه‌ای و علاقه‌مند و مبتدی دور هم جمع می‌شوند و این گردهم‌آیی فضای انتقال تجربه‌ها را برای آنان فراهم خواهد کرد. حتی انتظار می‌رود که اینان بعدها به صورت گروهی بتوانند درصدد دریافت مطالبات و نیازهای خود برآیند.
 
قربانعلی افزود: مخاطب اصلی این برنامه، نقاشان غیرحرفه‌ای هستند که با حضور در فضای آموزشی پارک قیطریه از تجربه‌های استادان حرفه‌ای حوزه نقاشی استفاده می‌کنند. هر چهار هفته یکبار، یکی از استادان بنام نقاشی نیز در این برنامه حضور می‌یابد و کارگاه تخصصی با حضور او برگزار می‌شود. هنرجویان و نقاشان غیرحرفه‌ای و علاقه‌مند که حداقل در پنج کارگاه شرکت و نمره قبولی را کسب کنند و امتیازهای آنان مورد تأیید استادان قرار گیرد، امکانات ویژه‌ای در اختیارشان قرار خواهد گرفت.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ در ادامه گفت: چنین تجربه‌هایی در دیگر کشورهای دنیا نیز رایج است. برای نمونه، در کشور فرانسه خیابانی وجود دارد که نقاشان به همین ترتیب این هنر را می‌آموزند و حتی امکان فروش آن نیز برایشان وجود دارد. ما امیدواریم که گروه «پاتوق نقاشان طهران» بعد از ۶ ماه عنان کار را بر عهده بگیرند و فعالیت‌هایشان به حدی رشد داشته باشد که حتی امکان فروش آثار خود را بیابند.

قربانعلی درباره امکان حضور افراد مبتدی و علاقه‌مند در این دوره‌ها گفت: ما تیم‌های ثبت نام را آماده کرده‌ایم تا از افراد در سطح‌های مختلف ثبت نام کنند. در صورتی که حمایت‌های مالی انجام شود، برای آنان کلاس‌های آموزشی رایگان برگزار خواهیم کرد. علاوه بر این، احتمالا از حامی مالی این حوزه برای معرفی انواع بوم و رنگ استفاده خواهیم کرد تا هزینه‌های آموزش برای هنرجویان کاهش یابد. البته همه این دوره‌ها، با ثبت نام رسمی، دریافت کارت شناسایی و پذیرش قوانین و مقررات موجود در مرام‌نامه این دوره امکان‌پذیر است.
 
رییس فرهنگسرای ملل در پایان گفت: گرچه فرهنگسرا تعداد محدودی چهارپایه، سه پایه نقاشی، قلم مو، رنگ و بوم در اختیار هنرجویان قرار می‌دهد، ولی شرکت‌کنندگان شخصا باید وسایل مورد نیازشان را تأمین کنند. در طی این دوره ممکن است که گاهی موضوع‌ها و سوژه‌های هماهنگ با مناسبت‌های ملی و مذهبی، به هنرجویان ارائه شود تا بر اساس آن، آثار خود را تولید کنند.
برچسب ها: فرهنگسرا ملل
نظر شما