يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۱
کد خبر: ۸۱۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
محمدباقر قالیباف در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم شهر:
شهردار تهران معتقد است پایتخت ایران نیازمند تحول جدی زیرساخت‌های فرهنگی و تعامل جدی مردم و مسئولان است که این اتفاق فقط با کمک موثر اصحاب هنر و فرهنگ شدنی است و در این صورت در زمان کوتاه شاهد تغییر عظیم در شهر خواهیم بود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شب گذشته سه شنبه دوازدهم خردادماه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در برج میلاد و با حضور اهالی سینما برگزار شد.

محمدباقر قالیباف با خیرمقدم به هنرمندان، دوست داران هنر و مهمانان خارجی جشنواره بیان کرد: مدتی وقفه‌ای در این جشنواره اتفاق افتاد و خداوند بزرگ را شاکریم که جشنواره کار خود را مجددا شروع کرد و امیدواریم که برگزاری جشنواره فیلم شهر در سال آینده تداوم داشته باشد.

قالیباف با اشاره به جایگاه شهر در زندگی امروز افزود: امروز شهرها هستند که تمدن‌سازند و آینده مردم را رقم می‌زنند. شهرها مرکز توحیدند و جامعه را می‌سازند. شهرها مرکز قدرت، ثروت، معرفت و منزلتند و باید تلاش کنیم شهرها به درستی شناخته شوند و در حقیقت شهرها را برای شهروندانمان، آحاد جامعه و اجتماع شهری خودمان به درستی نمایش بگذاریم.
 
شهردار تهران با تاکید بر نمایش درست کاستی‌های شهر اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم بگویم که مکلفیم فقط زیبایی‌ها را نشان دهیم چه بسا که گاهی نمایش بعضی نازیبایی ها برای شهروندان و مدیران مناسب باشد و باعث ارتقای کیفیت زندگی شود. مهم این است که هنرمندان در به تصویر کشیدن زشتی یا زیبایی، ما را به سمت پیشرفت و ارتقای کیفی رشد دهد.
 
قالیباف سپس با تشریح حزئیات شهر مطلوب گفت: شهر مطلوب بر دو پایه است. اینکه شهری مناسب برای زندگی اخلاقی باشد از یک سمت و از سوی دیگر شهری کارامدی بر بستر تفکر و عمل باشد که بر این دو پایه، شهر به سمت پیشرفت حرکت می کند.
 
تهران نیازمند تحول در زیر ساخت‌های فرهنگی است
وی در این راستا با تاکید بر نیاز شهرداری تهران به همکاری با هنرمندان بیان کرد: با صراحت تمام، دست نیاز را برای پیشرفت به سمت هنرمندان دراز می‌کنیم. تهران اکنون در حوزه زیرساخت به نقطه قابل قبول رسیده اما برای پیشرفت بیشتر نیازمند تحول جدی زیرساخت‌های فرهنگی، تعامل جدی مردم و مسئولان هستیم. این اتفاق نمی افتد مگر آنکه اصحاب هنر و فرهنگ واسطه گری موثر خودشان را انجام داده و به کمک ما بیایند که اگر این اتفاق بیفتد، در زمان کوتاه شاهد تغییر عظیم در شهر هستیم.
 
قالیباف تاکید کرد: بنده خودم را مکلف می دانم با افتخار در خدمت اصحاب فرهنگ و هنر در این کشور باشم. تلاش کرده ام که در طول مدیریتم لحظه ای از همکاری و حمایت اصحاب فرهنگ و هنر غفلت نکنم چرا که هنرمندان را مهمترین عامل برای آگاهی بخشی، اثر گذاری می دانم. امروز اصحاب فرهنگ و هنر نخبگان این کشور، شهر و سرمایه های بزرگ کشور هستند.

کاری نکنیم هنرمندان به حاشیه رانده شوند
شهردار تهران درباره حمایت از هنرمندان اظهار کرد: گاهی ممکن است یک اثر هنری با ضعفی روبه‌رو باشد اما نباید باعث شود که آن هنرمند را به انزوا و دوری بکشانیم. این بدین معنی نیست که در جوامع و یا جامعه ما خط قرمزی وجود ندارد. همه جوامع خط قرمز دارند. چرا که ما مکلفیم با اولویت از هویت فرهنگی، ملی و دینی خود دفاع کنیم و شک نداریم که بسیاری از فرهنگ ها و مخصوصا فرهنگ غربی امریکایی آثار منفی خودش را دارد. این حساسیت را حتی در کشورهای غربی مثل فرانسه، کانادا می بینیم اما اگر اشکالی در یک کار بود نباید طوری فشار بیاوریم و هنرمندی را از عرصه هنر به حاشیه برانیم.
  
محمدباقر قالیباف در پایان سخنانش با خوشامدگویی مجدد به میهمانان جشنواره فیلم شهر گفت: ما در شهرداری تهران با تمام توان برای اثرگذاری و زندگی بهتر برای همه نسل ها و اقشار در خدمت شما هستیم.
مطالب مرتبط
نظر شما