دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۰
کد خبر: ۸۱۵۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
آخرین پژوهش امیراشرف آریان‌پور رونمایی می‌شود؛
در نشست ماهانه موسیقی فرهنگسرای ارسباران با حضور هنرمندان و پژوهشگران از کتاب «موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی» رونمایی می‌شود.
سرگذشت موسیقی ایران در بین دو انقلاب در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «موسیقی ایران از انقلاب مشروطیت تا انقلاب جمهوری اسلامی» اثر دکتر امیراشرف آریان‌پور در نشست ماهانه موسیقی شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۸ با حضور هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی رونمایی می‌شود.
  
در این نشست پرفسور علی کافکاسیالی، موسیقی‌شناس برجسته ترکیه به بررسی موسیقی و فرهنگ عاشقی می‌پردازد.
 
در ادامه نشست به یاد علی هاشمی پژوهشگر موسیقی، شاهنامه‌خوانی (کیخسرو دهقانی)، هم‌نوازی سنتور، تمبک و آواز (محمود بامداد، نیکان الله‌دادی، علی میرمشهودی)، همنوازی تار و تمبک و آواز (مهدی محمدی، حسین روزبهانی)، تک نوازی تار (راستین معتبرزاده) اجرا می‌شود و مجید رهنما نیز ویژگی‌ها و تاریخچه ساز نی را بررسی می‌کند.
 
معرفی آلبوم‌ها و تازه‌های نشر موسیقی بخش پایانی این نشست است.
امیراشرف آریان‌پور متولد سال ۱۳۱۷ در شهر تهران است. وی تحصیلات خود را در رشته ادبیات فارسی تا مقطع دکترا در دانشگاه تهران ادامه داد. وی مدت ۷ سال در رشته موزیکولوژی (موسیقی شناسی) در شهر وین و مدت ۴ سال در هنرستان موسیقی تهران به تحصیل پرداخت.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و یا با شماره‌های 20-22872818 تماس بگیرند.
نظر شما