يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۰۶
کد خبر: ۸۱۶۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵
چهاردهمین جشنواره گلاب و گل با نام «رایحه محمدی» و با حضور اهالی منطقه ۴ در فرهنگسرای اشراق آغاز به کار کرد.
آغاز به کار جشنواره گلاب و گل در فرهنگسرای اشراقبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهاردهمین جشنواره گلاب و گل با نام «رایحه محمدی» عصر روز پنج‌شنبه ۲۱ خردادماه در فرهنگسرای اشراق با حضور معاون هنری، مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس مؤسسه تصویر شهر و فرهنگسرای رسانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۴، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و جمعی از شهروندان تهرانی آغاز به کار کرد. 
  
در این آیین، علیرضا زندوکیلی، مدیر فرهنگی، هنری شهرداری منطقه ۴، درباره نوع برگزاری آیین گشایش این جشنواره اظهار داشت: سبک و سیاق برگزاری افتتاحیه این دوره به صورت میدانی و متفاوت با چهارده دوره گذشته برگزار می‌شود تا بهانه‌ای برای عرض خیرمقدم به مردم و تشکر از حضور همیشگی آنان در برنامه و جشنواره‌هایی همچون گلاب و گل باشد. 
 
رییس جشنواره گلاب و گل «رایحه محمدی» ادامه داد: به بهانه برگزاری این گونه جشنواره می‌خواهیم یک هفته از مردم میزبانی کنیم و شاهد خوشحالی آن‌ها باشیم تا هر چه داریم در طبق اخلاص بگذاریم تا شادی و رضایت را در چهره شهروندان ببینیم. 
 
رییس فرهنگسرای اشراق، درباره ضرورت برگزاری جشنواره گلاب و گل گفت: با توجه به این که جشنواره گلاب‌ و گل همواره در فصل بهار در کاشان و شهرهای اطراف برگزار می‌شود و ممکن است مردم بضاعت یا وقت سفر به این شهر را نداشته باشند، برگزاری جشنواره گلاب و گل در فرهنگسرای اشراق فرصتی است تا مردم در مراسم گلاب‌گیری حضور پیدا کنند.
 
در ادامه این آیین، ابوذر حسینی، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه ۴ با اشاره به نام این دوره از جشنواره گلاب و گل با عنوان «رایحه محمدی» گفت: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما از کودکی به ما یاد دادند هرگاه گل محمدی را بوییدید یک صلوات بفرستید و از همان کودکی نسبت به گلاب و گل محمدی حس خاصی داشتیم. 
 
حسینی درباره جایگاه گلاب کاشان ابراز داشت: گلاب همواره برای ما تقدس خاصی داشته است تا آن جا که هم پرده کعبه و هم ضریح عتبات عالیات را با آن شستشو می‌دهیم و از این نظر انتخاب عنوان رایحه محمدی را برای این جشنواره تحسین و تبریک عرض می‌کنم. 
وی افزود: پیشنهاد می‌کنم در مناطق مختلف تهران برنامه‌هایی چون سنت دیرینه گلاب و گلاب‌گیری برگزار شود تا همه مردم استفاده کنند.

مراسم سنتی گلاب‏‌گیری در جشنواره گلاب و گل «رایحه محمدی» از ۲۱ تا ۲۸ خردادماه در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در این مراسم می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۰ به فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77354735 تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما