شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۴۰
کد خبر: ۸۱۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
فرهنگسرای فردوس و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ همزمان با حلول ماه مبارک و پر برکت رمضان با برگزاری برنامه‌های متنوع معنوی، فرهنگی و هنری میزبان شهروندان می‌شوند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احسان کاظم، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۵ با تاکید بر لزوم راه‌اندازی جریان فرهنگی و آیینی در پایتخت، اظهار داشت: با برگزاری برنامه‌های متنوع در راستای احیای فرهنگ دینی، ملی و بومی، اعتلای فرهنگ قرآنی و گسترش فضایل اخلاقی در جامعه گام بر می‌داریم.
 
احسان کاظم افزود: بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی هنری همزمان با ماه مبارک رمضان در فرهنگسرای فردوس و مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ اجرا می‌شود که از جمله می‌توان به آوای رمضان، منادی حق، تجلی قدر، مسابقه کتابخوانی برگرفته از احادیث حضرت علی(ع)، مولود رمضان، مجله دیجیتالی رمضان، سفره مهربانی، تسنیم، قلم موهای آسمانی و مسابقه نردبان فرهنگ اشاره کرد.

رئیس فرهنگسرای فردوس ادامه داد: همزمان با ميلاد باسعادت دومين اختر تابناک آسمان امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌ای با حضور دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بوستان جوانمردان برگزار می‌شود.

برنامه‌های فرهنگسرای فردوس در ماه مبارک رمضان اوج می‌گیرد

وی ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای فعالان قرآنی در راستای آموزش معارف نورانی قرآن برشمرد و گفت: جزء خوانی قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، دعای عهد و اقامه نماز جماعت ظهر، عصر، مغرب و عشاء از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای گسترش فرهنگ و معارف قرآنی میان شهروندان منطقه به ویژه جوانان است.
 
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ افزود: برگزاری کنسرت موسیقی اقوام ایرانی همزمان با تعطیلات عید سعید فطر از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای فردوس برای روزه‌داران ضیافت الهی است.

رئیس فرهنگسرای فردوس بیان کرد: امسال تعامل سازنده و خوبی با معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۵ در راستای اجرای برنامه‌های فاخر و باکیفیت برای شهروندان این منطقه در نظر گرفته‌ایم.

کاظم در پایان اظهار داشت: مراکز فرهنگی هنری منطقه ۵ در طول سال با برگزاری سلسله محافل ادبی نقد و بررسی کتاب‌های پرمخاطب با حضور نویسندگان و منتقدان در برنامه بلورقلم، نقد و بررسی اشعار در برنامه‌هایی همچون عصر شعر، حماسه شعر، شعرانه و انجمن ترانه‌سرایی فردوس، قرائت زیارت عاشورا در صهبای حماسه و بر بال ملائک، نقد فیلم و سریال‌های پر مخاطب در سکانس زندگی و همچنین برپایی نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی و هنری میزبان علاقه‌مندان است.

نظر شما