شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۵
کد خبر: ۸۱۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
پنجمین شب شعر کندو برگزار شد
پنجمین نشست شعر طنز «کندو» با حضور طنزپردازانی چون مهدی فرج‌الهی و روح‌الله احمدی و مهمان ویژه برنامه داریوش کاردان که طنز دوستان او را با نام مستعار استاد خرناس می‌شناسند، برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین شب شعر کندو به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و به همت خانه فرهنگ تهرانسر و با حضور طنزپردازان برجسته کشور از جمله مهدی فرج‌الهی، روح‌الله احمدی، سيامک روشن، پرويز استاد، سعيد نوری و فرامرز ريحان صفت و با اجرای همایون حسینیان از دیگر شاعران طنزپزداز و به‌نام برگزار شد.
 
«کندو» که ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۲۵ خرداد در خانه فرهنگ تهرانسر برگزار شد، یک میهمان ویژه داشت. داريوش كاردان، بازیگر، کارگردان و طنز پرداز کشورمان، طولانی‌ترین شعرِ شب شعر کندو را برای مخاطبان اجرا کرد كه با استقبال ویژه آن‌ها مواجه شد. کاردان که پیش از این با ایفای نقش استاد خرناس، یکی از ماندگارترین شخصیت‌های طنز را آفریده بود؛ شعری را خواند که منتصب به همان شخصیت بود و حال و هوایی تازه در برنامه ایجاد کرد. این شعر چنین آغاز می‌شود:
شنیدم گوسفندی را بزرگی؛ ز دست گرگ وحشی می‌رهانید 
و او بع‌بع‌‌کنان فریاد می‌زد؛ چرا من را ز مردن می‌رهانید؟
رهاسازی ز گرگان سهل باشد؛ رها از خود بکن گر می‌توانید
مرا حاصل چه باشد از رهیدن؛ چو روز دیگرم خود می‌کشانید
 
شعر ۲۱ بیتی داریوش کاردان؛ این‌چنین به پایان می‌رسد:
 
خطاکارم اگر گنگ است شعرم، خطا از ما شما می‌بخشوانید
بهار عمر من کوته زمانی است؛ بهارم را چرا هی می‌خزانید
غرض خرناس آهنگ ضعیفی است؛ میان صد دهل ول معطلانید
سخن کوتاه ای بیداربختان؛ چرا بخت مرا می‌خسبوانید
به روی چشم، تقدیم شما باد؛ ولی نان را کمی می‌ارزوانید؟!
 
مهدی فرج اللهی، یکی‌دیگر از شاعران جوان و خوش قریحه که این روزها با کاریکلماتورهایش توانسته است دل بسیاری از دوست‌داران طنز را به دست آورد؛ با شعر مناسبتی‌ای که خواند، تشویق بسیاری از حاضران را به خود اختصاص داد.
 
کباب لقمه با نان می‌پسندد؛ یکی دیگر فسنجان می‌پسندد
تفاوت بین آدم‌ها زیاد است؛ یکی هم مرغ بریان می‌پسندد
من از برگ و کباب و مرغ بریان؛ پسندم آنکه جانان می‌پسندد
اگر جانان پسند دیگری داشت؛ دل آن را با دل و جان می‌پسندد
خدا گوید که این دنیا مهمانیست؛ شکیبایی از انسان می‌پسندند
در این مهمانی دنیا خدایا؛ عطا کن آنچه مهمان می‌پسندد
 
پخش نماهنگ ترانه طنز «ته ديگ» کاری از مهدی خزايی، نماهنگ «صندلی داغ» با حضور داريوش كاردان و نمایشنامه‌خوانی «مصائب فينگليش» کاری از گروه «بچه‌های طهرون» که گروه نمایش خانه فرهنگ تهرانسر است؛ از دیگر بخش‌های ششمین قسمت این شب شعر بود.
 
شب شعر کندو هر ماه در سالن اجتماعات خانه فرهنگ تهرانسر به نشانی تهرانسر، بلوار گل‌ها، بین خیابان ۱۴ و ۱۶ برگزار می‌شود. حضور در این مراسم برای عموم آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در برنامه و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44560837 تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما