يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۶
کد خبر: ۸۱۷۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
با حضور رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش برگزار شد
همزمان با تشییع پیکر مطهر ۲۷۰ شهید در تهران گرامیداشت قهرمانان حماسه آفرین جنگ، آیین تجلیل از مادر سه شهید ساکن غرب پایتخت در ویژه برنامه تبسم مهربانی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه برنامه تبسم مهربانی با حضور امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، دکتر عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 22، امیرحسین قربانی رئیس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه۲۲ و جمعی از خانواده شهیدان و ایثارگران، از مادر شهید عبدالله صمدی از شهدای شاخص ارتش تجلیل شد.
   
در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مجدزاده کارشناس مسایل فرهنگی ضمن خیرمقدم به میهمانان با اشاره به عظمت خون شهید گفت: خون یکی از مبطلات نماز است و اگر روی هر چیز و حتی زمین بریزد آن را ناپاک می‌کند. اما خون شهید که روی زمین بریزد همه ناپاکی‌ها را از میان می‌برد و همه چیز را مطهر و پاک می‌کند.
  
وی افزود: شهدا هرروز از خداوند بشارت می‌خواهند که چه کسانی به آن‌ها ملحق می شوند تا آن‌ها را در راه رسیدن به مسیری که طی کرده اند کمک کنند. کشور ایران به برکت خون شهدا کشور قدرتمندی است و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.
 
مجدزاده با اشاره به تشییع شهدای غواص و گمنام اظهار داشت: شهدای غواص هرچند دست بسته به میهن خود باز گشتند ولی آنان از همه دستگیری می‌کنند.
  
در این مراسم هم‌چنین امیر سرتیپ دوم دکتر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار داشت: یکی از رسالت‌های فرهنگسراها برگزاری کارگاه های مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی است، که شاید در کمتر ارگان یا مکانی این اتفاق بیفتد. اجرای چنین برنامه‌های فرهنگی به‌صورت مستقیم یا غیر مستقیم یک نوع سرمایه‌گذاری در جامعه محسوب می‌شود و تقویت کننده همان ارزش‌هایی است که شهدا دنبال می‌کردند.
  
وی در بخش دیگری از سخنان خود باتاکید بر نقش مهم مادران در دفاع مقدس گفت: عاطفه مادری را نمی‌توان با هیچ چیز معاوضه کرد و مادران شهیدان عشق و علاقه‌شان را تقدیم دفاع مقدس کردند و با تربیت فرزندان صالح خدمتی بزرگ به انقلاب اسلامی کردند. شاهد عینی این موضوع حضور مادر ۳ شهید در برنامه امروز است، هرچند که مادریک  شهید بودن هم درجه والایی دارد.
 
گلفام افزود: تک تک افرادی که در دوران  دفاع مقدس حضور داشتند انسان‌هایی اثر گذار بودند. آن‌ها قهرمانانه جنگیدند و ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.
 
وی در پایان اظهار داشت: یاد و خاطره ۱۷۵ شهید غواص و ۱۰۰ شهید گمنام که امروز تشییع می‌شوند و همه شهدای ایران اسلامی را گرامی می‌داریم. ما باید قدرشناس ارزش‌های دفاع مقدس باشیم و آن‌ها را چراغ هدایت خودمان قرار دهیم.
 
دکتر عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 22 نیز در این مراسم به  بیان خاطرات دوران دفاع مقدس و رشادت‌های بانوان در آن زمان که دوشادوش رزمندگان به نظام خدمت می‌کردند پرداخت و اظهار داشت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب و کشور بی بدیل است. هر انسانی توسط مادر خود تربیت می‌شود و ثمره آن را می‌توان در زمان جنگ و پیروزی رزمندگان شاهد بود.
 
در ادامه  مراسم با اهدای لوح و هدایایی از مادر شهید عبدالله صمدی تجلیل شد و تابلوی نقاشی نماز اثر اسماعیل حاجی نقاش پیش کسوت دفاع مقدس که پس از آزادی خرمشهر دو تن از رزمندگان را در حال اقامه نماز در نخلستان‌ها نشان می‌دهد به رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.
 
گفتنی است سوم خردادماه همزمان با برگزاری دومین همایش شکوه ایثار که ازسوی فرهنگسرای تهران ویژه گرامیداشت فتح خرمشهر اجرا شد تابلوی نقاشی نماز توسط استاد اسماعیل حاجی ترسیم شد و در ویژه برنامه تبسم مهربانی این تابلو به پاس قدردانی از همکاری و مشارکت دکتر ابراهیم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در اجرای برنامه‌های فرهنگی، به وی تقدیم شد.
در این مراسم هم چنین نخستین سری از کتاب‌های دفاع مقدس به تعداد ۲۱۷عنوان از سوی سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران به کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران اهدا شد.
نظر شما