شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۱۸
کد خبر: ۸۱۷۳۴
|
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
برنامه‌های ماه مبارک رمضان در منطقه یک شهرداری تهران اعلام شد
فرهنگسراهای ملل و امام(ره) در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی از جمله «بر بال ملائک»، «هنر در ساحت رمضان»، «رمضان و مردم»، جشن «تا نیایش» و جشن روزه‌اولی‌ها را برگزار می‌کنند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ فرهنگسراهای منطقه یک شهرداری تهران در مبارک ماه رمضان با ویژه‌برنامه‌های متعددی میزبان مخاطبان و روزه‌داران هستند.

«بر بال ملائک» محافل انس با قرآن کریم است که در مساجد منطقه 1 با همکاری اداره کل امور مساجد شمیرانات برگزار می‌شود. در این مراسم که در 30 مسجد شمیرانات برپا می‌شود، قراء محلی و چند قاری بین المللی حضور دارند.

جشنواره فرهنگی هنری «هنر در ساحت رمضان»، نام دیگر برنامه فرهنگی منطقه 1 شهرداری تهران است که طی فراخوانی از عموم مردم دعوت کرده تا در رشته‌های عکاسی، فیلم، نقاشی، خوشنویسی و دل‌نوشته با محوریت ماه مبارک رمضان آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. آثار برتر فرستاده‌شده پس از داوری، در مراسم اختتامیه مورد تقدیر و تشکر قرار خواهند گرفت.

سومین برنامه فرهنگسرای ملل، «رمضان و مردم» نام دارد که با  همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 1 به مدت 30 شب در پارک قیطریه برگزار می‌شود. در این برنامه، موسسات قرآنی و سازمان‌های قرآنی شمیرانات، در غرفه‌های متعدد محصولات قرآنی را به مخاطبان عرضه می‌کنند. «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید»، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و... از جمله غرفه‌های برنامه «رمضان و مردم» خواهد بود.

جشن «تا نیایش» به مدت 15 شب از ساعت 21 تا 23 در بوستان قیطریه با همکاری شهرداری منطقه 1 و با حضور هنرمندان صدا و سیما و اجرای برنامه‌های متعدد نقالی، گفتگوی مذهبی، جشن آشتی‌کنان و... برگزار می‌شود.

فرهنگسرای امام نیز، که از مراکز تحت پوشش مدیریت فرهنگی هنری منطقه 1 به حساب می‌آید، در ماه مبارک رمضان جشن روزه‌اولی‌ها را بر اساس اسامی ثبت‌نام‌شده در فراخوانی که منتشر شده است، برگزار می‌کند.

جشن روزه‌اولی‌ها شب 15 ماه رمضان، مصادف با شب ولادت امام حسن (ع) طی مراسمی با اجرای بازی‌های قرآنی، آموزش قرآن به وسیله بازی و نقاشی و جدول و... برپا می‌شود.

گفتنی است، فرهنگسرای امام در نیاوران، خیابان شهید باهنر، خیابان امیر سلیمانی و فرهنگسرای ملل در بزرگراه آیت الله صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه قرار دارد.
نظر شما