يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۲
کد خبر: ۸۱۷۳۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
در گفت‌وگو با سمانه‌ سادات‌حسینی مطرح شد:
سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان برنامه‌های آموزشی مناسبتی چون شرح دعاها، آموزش‌های تفسیر قرآن، سبگ زندگی در نهج‌البلاغه، آداب معاشرت از منظر اسلام و ... را برگزار می‌کند.
استقبال مخاطبان از برنامه‌های مذهبی در ماه رمضانسمانه سادات‌حسینی، مدیر مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره عمده فعالیت‌های این مرکز در ماه مبارک رمضان گفت: فعالیت‌های مرکز آموزش در این ماه در سه حالت کلی دسته‌بندی شده است. بخشی از اقدام‌ها مربوط به فعالیت‌های مناسبتی سایت این مرکز است. برای نمونه، در بخش تاریخ شیعه، از ابتدای رمضان همه اتفاقاتی را که در تاریخ شیعه در طی ماه رمضان رخ داده است، بارگذاری می‌شود.
 
وی درباره بخش دوم برنامه‌های این مرکز افزود: معرفی دوره‌های آموزشی نیز در این مرکز انجام می‌شود؛ با معرفی مخاطب به دوره‌های مناسبتی حساسیت بیشتری نشان می‌دهد تا برای آگاهی یافتن از محتوای دقیق‌تر آن‌ها در دوره‌ها شرکت کند. برای نمونه در معرفی برنامه‌های ماه رمضان مخاطب با دوره‌های آموزشی مربوط به شرح دعاها، آموزش‌های تفسیر قرآن و... آشنا می‌شود.
 
حسینی در توضیح اهمیت معرفی دوره‌های آموزشی گفت: معرفی دقیق‌تر این دوره‌ها در ماه مبارک رمضان باعث می‌شود که خانواده‌ها با دقت بیشتری برنامه‌هایی را که مورد نیازشان است، بررسی کنند و گرایش آنان به حضور در این دوره‌های آموزشی افزایش یابد.

مدیر مرکز آموزش افزود: در ماه رمضان با توجه به فضای روحانی متفاوتی که در میان مردم و در کشور غالب است، مخاطبان معمولا از آموزش‌هایی مانند حفظ موضوعی آیات قرآن، سبک زندگی در نهج‌البلاغه، آداب معاشرت از منظر اسلام و مانند آن استقبال بیشتری می‌کنند و در هر روز یک دوره به مخاطبان معرفی می‌شود.
 
وی در پایان گفت: از آنجا که تعداد زبان‌آموزان مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری فراوان است، مطالبی به زبان انگلیسی برای این گروه از مخاطبان آماده‌سازی شده است تا ضمن آشنایی با ماه رمضان، توانایی خواندن و ترجمه کردن آنان در زبان انگلیسی افزایش یابد.

برای اطلاع از برنامه‌های این مرکز می‌توانید به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی http://amoozesh.farhangsara.ir/ مراجعه کنید.
نظر شما