شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۸۱۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
در پی بازدید رئیس سازمان فرهنگی هنری از منطقه ۱۴ تهران
در پی بازدید محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۴ تهران، وی از نیکوکاران و دست‌اندرکاران مسجد و موسسه قاسم بن‌الحسن(ع) و درمانگاه خیریه این موسسه تقدیر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در پیامی از موسسان، بانیان و خیرین مسجد و موسسه فرهنگی مذهبی قاسم بن الحسن(ع) و درمانگاه خیریه این مرکز تقدیر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم
خدمتگزاران گرانقدر موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم‌بن‌الحسن علیه‌السلام

پیامبر اکرم صلّی الله عليه و آله و سلّم می‌فرماید: «هر کس به جانب مسجدى از مسجدهاى خدا برود، براى هرگامى که برمى‏دارد تا آن هنگامى که به خانه‏اش برگردد، ده حسنه براى او ثبت، و ده سیّئه و گناه از او محو، و ده درجه بر جایگاه وى نزد خداوند افزوده مى‏شود.»

مسجد این خانه امن الهی، این جلوه‌گاه و تجلی‌گاه هنر اسلامی،  نه فقط محلی برای عبادت و ارشاد که پایگاه فرهنگی جامعه است. محوریت این مکان مقدس و عظیم می‌تواند منشأ همدلی و هم‌زبانی مردم، این صاحبان و مراجعان مسجد‌ باشد. 

نمونه متعالی این همدلی را می‌توان در جنوب تهران یافت. آنجا که موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم‌ بن ‌الحسن علیه السلام با همکاری بلند همتان و درداندیشان منطقه ۱۴ تهران، امکانات متنوع و متعددی را حول محوریت یک «مسجد» به منصه ظهور رسانده است. حوزه علمیه آقایان و بانوان، سالن ورزشی، مهد کودک و مهد قرآنی، کتابخانه مجلل و مجهز، سالن مطالعه تنها بخشی از خدماتی‌ست که زیر بیرق مسجد برای اهالی این منقطه فراهم شده است. 

اما مهم‌تر از همه این خدمات، تاسیس درمانگاه خیریه حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام با امکانات قابل قبول و در اندازه مدرن‌ترین مراکز تخصصی پزشکی و بیمارستان‌های تهران در زیر مجموعه این مسجد است. محرومیت مردم و بالا بودن هزینه‌های درمانی این اقدام را به درخشان‌ترین خدمت این موسسه تبدیل کرده است، چرا که چاره‌ی مبتلا را طبیب می‌داند و بس. 

حظّ هم‌نشینیِ با شما برایم مانا و ماندگار است و تجلیل از نگاه متعالی و این درک درست‌ نسبت به جایگاه واقعی مسجد قابل ستایش است. شکر رب رحیم و سپاس از همت شما که در دارالمومنین تهران، خدمتگزار مردم‌ هستید و ان شاء‌الله، بتوانید با همین انگیزه‌های جاودانه، با همراهی دست‌های کریم و سخاوتمند مردم مومن و متعهد، همین رویه را ادامه داده و به اوج برسید.

مسجد شما، یکی از درخشان‌ترین مامن‌های مومنین خداست و به قول حضرت مولانا:

مرا در سایه‌ات ای کعبه جان
به هر مسجد ز خورشیدست محراب
غلط گفتم کـه انـدر مسـجد ما
بــرون در بــود خورشــید بـواب

                  محمود صلاحی
                    رئیس هیئت مدیره و
            رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

برچسب ها: محمود صلاحی
نظر شما